ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"חורג מהפרוטוקול"

דרישה מיו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: הימנע מחילול שבת בפרהסיה

"לצערנו, נוכחנו שאדוני - אולי מחוסר היכרות עם המתחייב ממעמדו הרם - חורג מכללי הפרוטוקול בעניין זה" כותבים מפורום השבת ליו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, בטענה כי הוא מפר את הפרוטוקול בתפקידו הרשמי, נוסע בשבת ומקיים ראיונות ואירועים - לעתים בעיצומה של השבת

דרישה מיו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: הימנע מחילול שבת בפרהסיה
לפיד ושומרי ראש צילום: באדיבות המצלם

יאיר לפיד, מי שהשתדרג לתפקיד יושב ראש האופוזיציה, מתנהל מאז עם רכב מטעם הכנסת ועם מאבטחים צמודים על פי כללי הפרוטוקול. לפיד שובץ כיו"ר האופוזיציה עם שורה של 'סמלי השלטון' לצד ראש הממשלה, נשיא המדינה, נשיאת בית המשפט העליון, יו"ר הכנסת ושרי הביטחון, חוץ ואוצר.

היום (חמישי), שיגרו ליו"ר האופוזיציה לפיד מכתב מפורום השבת בטענה כי הוא מפר את הפרוטוקול ונוסע בשבת לצד ראיונות ואירועים שהוא מקיים לעיתים גם בשיאו של יום השבת, לצד שימוש נרחב ברשתות החברתיות ביום המנוחה.

"הנוהג לגבי כולם, כאישים נושאי הממלכתיות הישראלית, הוא לייצג את מדינת ישראל וערכיה כמדינה יהודית דמוקרטית", כותבים בפורום השבת הציבורית ללפיד, ומציינים כי "אחד הנוהגים הוא ההקפדה על שמירת השבת ויתר ימי המנוחה בפרהסיה הציבורית, בהתאם לפקודת סדרי השלטון והמשפט

"לכן הנושאים במשרות הציבוריות האמורות הנ"ל אינם מחללים שבת בפרהסיה - לא בנסיעות, לא בראיונות, לא בפעילות ברשתות החברתיות ולא בהשתתפות באירועים הכרוכים בחילולה של השבת", שכאמור חלקים מהם מופרים בידי יו"ר האופוזיציה לפיד. "לצערנו, נוכחנו שאדוני - אולי מחוסר היכרות עם המתחייב ממעמדו הרם - חורג מכללי הפרוטוקול בעניין זה", נכתב.

בפורום דורשים מחבר הכנסת לפיד "להימנע מחילול שבת ציבורי, ולא לפגוע בנוהג הקיים בכל שנות קיומה של מדינת ישראל". הם מציינים עוד כי "תפקיד ראש האופוזיציה אינו כרוך רק בקבלת זכויות והטבות אלא גם בחובות. עם זאת, שמירת השבת הציבורית היא חובה שיש בה זכות גדולה".

יאיר לפיד ראש האופוזיציה שמירת שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד