י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אלו הן הסמכויות והמשימות

ראש הממשלה הציג את הפרויקטור: "גם סגר הוא אופציה" • צפו

ראה"מ נתניהו הציג הערב במסיבת עיתונאים את הפרויקטור של נגיף הקורונה פרופ' גמזו ומנה את הסמכויות שהוענקו לו והמשימות שניצבות לפניו | נתניהו: "לפרופ' גמזו יש משימה אחת גדולה - קטיעת שרשרת ההדבקה" | גמזו: "משתדלים לעשות את זה ללא סגר וזה מורכב מאוד"

ראש הממשלה הציג את הפרויקטור: "גם סגר הוא אופציה" • צפו
נתניהו במסיבת עיתונאים צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציג הערב (חמישי) במסיבת עיתונאים את הפרויקטור החדש פרופ' רוני גמזו, והסביר מהן הסמכויות והמשימות שיוטלו עליו.

בראשית דבריו אמר ראש הממשלה: "פרופ' גמזו הוא בעל ניסיון עשיר במשרד הבריאות, הוא היה המנכ"ל בעבר. רוני, אתה התמודדת בעצמך עם מחלת הסרטן. ניצחת את הסרטן - ותעזור לנו לנצח את הקורונה. להודות לפרופ' גבי ברבש. נמשיך להיעזר בניסיונו".

"לפרופ' גמזו יש משימה אחת גדולה - קטיעת שרשרת ההדבקה. לצורך זה יינתנו לו כל הסמכויות בשלושה תחומים - בדיקות, חיקורים ובידודים. פרופ' גמזו ינהל את מערך הבדיקות לגילוי הקורונה בכל המעבדות ברחבי המדינה, הוא ינהל את מערך החקירות האפידימיולוגיות וינהל את מערך הבידוד של הנשאים והחולים שאותרו כדי לקטוע את שרשרת ההדבקה".

נתניהו הוסיף ואמר כי "לצה"ל יהיה תפקיד חשוב ומרכזי בפעולה המשולבת הזאת - בייחוד בביצוע חיקורים ובידודים. בהתאם למדיניות שפרופ' גמזו יגבש - נקבל החלטה בממשלה על סגרים והגבלות. אני רוצה שתדעו שמדינות רבות שפתחו את המרחב הציבורי בגל הראשון - סוגרות כעת בגל השני. גנץ ואני סיכמנו לצמצם את קבינט הקורונה בחצי".

כן הודיע ראש הממשלה ל"אזרחי ישראל, נביא עוד תוכניות כלכליות כדי להאיץ את התעסוקה. אנחנו כאן כולנו על המגרש, חוטפים חיצי ביקורת מיריבים פוליטיים ועיתונאים קלי מקלדת; אבל אני רוצה שתדעו שאנחנו נלחמים בשבילכם כל הזמן. אנחנו במלחמה עולמית נגד הקורונה. אין זמן להשיב לכל טענת סרק".

לדבריו: "בממשלת המעבר בגל הראשון יכולנו לפעול מהר, קיבלנו החלטות במהירות כי היו לנו תקנות לשעת חירום. בממשלה קבועה אין לנו אפשרות כזאת, חוק הקורונה הגדול שאושר אתמול סופית, ואשר מעניק לממשלה סמכויות חירום - גם היכולת לעקוף באופן מוגבל את הכנסת".

לסיום, התייחס בנימין נתניהו למחאות הסוערות נגדו בשבועות האחרונים וביקש מהמפגינים: "אל תגררו את המדינה לאנרכיה. אל תבזו את סמלי המדינה כפי שראינו במופע המביש הזה, במנורה בכנסת".

אחרי שר הבריאות יולי אדלשטיין, שנשא דברים קצרים, ניגש גם 'הפרויקטור' פרופ' רוני גמזו לדוכן ונשא דברים. הוא פתח ואמר: "נעניתי לבקשה לעזור במאבק בקורונה בלי לשאול שאלות. כולם צריכים לעשות את זה, כל מוסדות המדינה, הממשלה - זה תפקידנו. המדינה הזו חשובה לנו ואנחנו צריכים להירתם ולהתאחד. יש תחלואה נרחבת עם הדבקה קהילתית שיוצרת גם קושי בכלכלה ובחברה. סגר זה קל עושים את זה בכמה מדינות, והממשלה משתדלת לעשות את זה ברגישות. אנחנו משתדלים לעשות את זה ללא סגר וזה מורכב מאוד".

לדבריו: "אמון הציבור - שלנו בכם ובכל מערכת הבריאות זה לא פחות חשוב מהפקדה על ההנחיות. אנחנו צריכים לקבל את האמון שלכם. קטיעת השרשרת זו המטרה הבאה - לא לעשות בדיקות סתם, לבצע חקירות נכונות. ואני מבקש להקפיד על הבדיקות והבידוד. קטיעת השרשרת היא משימה שלי ושלנו, אבל גם שלכם".

גמזו הוסיף ואמר כי "זו משימה של כולם - לא רק של פרופ' גמזו. אנחנו כמדינה עומדים באתגרים האלו. זו עבודה קשה בגלל חלון הזמן הקצר להרבה עבודה. זה שילוב כוח של כולם ואנחנו בסופו של דבר יכולים לעשות את זה. אם אנחנו לא נצליח - גם סגר הוא אופציה. אבל נעשה את הכל כדי לא להגיע למצב הזה".

בנימין נתניהו קורונה יולי אדלשטיין הצהרה לתקשורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד