י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אבל בעולם החסידות

בגיל 91: זקן המשפיעים בדורנו הלך לעולמו

הגאון הצדיק רבי אליעזר דוד פרידמן זצ"ל, זקן המשפיעים בדורנו הסתלק לבית עולמו בשיבה טובה ובשם טוב | העתיק את שמועתם ותורתם של גדולי ומאורי עולם החסידות

בגיל 91: זקן המשפיעים בדורנו הלך לעולמו
הרב אליעזר דוד פרידמן זצ"ל צילום: דודי בראון

אבל בעולם החסידות: בבית החולים שיבא בתל השומר, נפטר לבית עולמו בשיבה טובה הגאון הצדיק המשפיע רבי אליעזר דוד פרידמן זצ"ל, זקן רבני ויז'ניץ וזקן המשפיעים בדורנו, שהסתלק לבית עולמו בגיל 91.

הגרא"ד זצ"ל היה מגדולי מעתיקי השמועה של האדמו"ר בעל ה'אמרי חיים' מויז'ניץ זצ"ל, אליו היה קשור בכל נימי נפשו. לאחמ"כ היה מקושר לבניו האדמו"רים בעל ה'ישועות משה' מויז'ניץ זצ"ל והאדמו"ר בעל ה'תורת מרדכי' מויז'ניץ זצ"ל  מונסי. חסידי ויז'ניץ יודעים לספר כי אחרי הסתלקותו של הרבי בעל ה'ישועות משה' מויז'ניץ זצ"ל, היה הראשון שנתן את הקויטל הראשון ליבלחט"א האדמו"ר מויז'ניץ.

רבי אליעזר דוד זצ"ל חיבר את הספרים 'מפי ספרים וסופרים' על כל ספרי החסידות, על התורה ועוד, ספריו הם מהמבוקשים בעולם החסידות, בהיותו משפיע גדול ממעתיקי השמועה, שקיבל מכל גדולי הדורות הקודמים והעביר את דבריהם בדרשות שהועלו על סדרת הספרים. 

בריקוד מצווה טאנץ בערוב ימיו. צילום: שוקי לרר

במשך שנים שימש כגאב"ד מלבורן באוסטרליה ולאחר מכן שימש עשרות בשנים כרב בית המדרש של חסידי מכנובקא בעלזא בלונדון עד לפני כחמש שנים, אז עלה להתגורר בארץ הקודש אצל חתנו הגה"ח רבי יהושע ליברמן לאחר שנחלש.

במהלך הלילה האחרון סבל מקשיי נשימה חמורים והובהל לבית החולים.    

מסע הלוויה ייצא בשעה 23:00 מבית חתנו ברחוב ברטנורא 10 בב"ב, דרך ביהמ"ד מכנובקא בעלזא וביהמ"ד של חסידי ויז'ניץ, לבית החיים בטבריה, שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

הרבי מויז'ניץ עם רבי אליעזר יהודה פרידמן זצ"ל

 

הלוויה הרב אליעזר דוד פרידמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד