י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הסערה בציונות הדתית

הגר"ד ליאור: "אין לשתף פעולה עם התנועות הרפורמיות"

השתתפותו של הרב מלמד מהר ברכה בשיחה עם רבה רפורמית גרמו לסערה גדולה, כעת הרב דב ליאור מגדולי הפוסקים בציונות הדתית משיב אש ואומר כי מי שמתנגד לעיקרי אמונת ישראל הוציא עצמו מהכלל 

הגר"ד ליאור: "אין לשתף פעולה עם התנועות הרפורמיות"
הגאון הרב דב ליאור צילום: פלאש 90

הגאון הרב דוב ליאור מגדולי הפוסקים בציבור הציונות הדתית, מתייחס פומבית לראשונה על הטעות של התנועות הרפורמיות ולמה אין דרכה של היהדות לתת לתנועות אלו לגיטימציה.

"הרפורמים אמנם ברובם יהודים לכל דבר, אך אינם זרם ביהדות אלא זרם נגד היהדות מי שמתנגד לעיקרי אמונת ישראל מבחינה אידיאולוגית הוא כופר בעיקר והוציא עצמו מן הכלל  מבחינה מסויימת זו יצירת דת חדשה וזה יותר חמור מהחילוניות שאנו מכירים. הנזק שהם גורמים, ודאי יותר וגדול יותר מהתועלת שקיימת מעיכוב ההתבוללות הגמורה של רבים מבני עמנו בנכר".

הרב דב ליאור מבהיר שאנו מתפללים ומייחלים לחזרתם בתשובה שלימה.

הדברים מצטרפים לתמיהה הגדולה של רבנים רבים, ובהם גדולי תורה דיינים וראשי ישיבות בציבור הציוני דתי על המפגש הפומבי, וסדרת המאמרים של הגאון הרב אליעזר מלמד רב הישוב הר ברכה בהם הוא מבהיר כי אין להחרים את הזרמים הרפורמים.

גם הגאון הרב יעקב אריאל הנחשב לפוסק גדול ומשמעותי בציבור הדת"ל כתב דברים תקיפים ברוח זו "לא ניתן לקרב את הרפורמים הפשוטים ליהדות כל עוד הוגי הדעות שלהם מוכרים כנציגים שווי ערך לרבנים".

ולאחר מכן חידד: "אי אפשר אפוא להכיר במנהיגיהם, כולל הרבייס, ולנהל אתם דיאלוגים ובו זמנית לקרב את הרפורמים ולשכנעם לזנוח את דתם ולשוב אל חיק האומה. כל עוד הרפורמי רואה שמכירים במנהיגיו אין סיבה שייטוש אותם ויחזור ליהדות".

בזאת ניתן לומר כי ללא ספק רוב מניין ובניין של העולם הרבני ובראשם גדולי התורה של הציבור תמהים מאד על עמדתו של הרב אליעזר מלמד בנושא ואוחזים בדעה ברורה השוללת מפגשים אלו.

יצויין כי שני הרבנים הסבירו כי עלינו לקרבם ליהדות ולהשקיע מאמצים בחיזוק תורה ואמונה בקרב ציבורים רחוקים וזאת מבלי לגרוע ולהתקפל בתוקף עמידתנו על עקרונות אמונת ישראל והתורה.

כזכור, הרב אליעזר מלמד, רב הישוב הר ברכה ומחבר סדרת פניני הלכה, והרבה הרפורמית דלפין הורווילר מצרפת, השתתפו השתתפו בפאנל בועידת התפוצות של מקור ראשון, אותו הנחה פרופ' גיל טרוי מאוניברסיטת מקגיל בקנדה. הפאנל עסק בשאלות שונות הקשורות לעם היהודי, ובהן שאלת מקורה של הסולידריות היהודית וקווי היסוד המשותפים לחלקים השונים של העם היהודי.

הרב דב ליאור הרב אליעזר מלמד רפורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד