י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בישראל מכחישים מעורבות

האיראנים טוענים: מטוס אמריקני התקרב למטוס נוסעים איראני

אימה בשחקים: כלי תקשורת באיראן טוענים כי מטוס נוסעים של חברה איראנית שהיה בדרכו לביירות בירת לבנון, הופרע במהלך הטיסה על ידי שני טייסים אמריקנים שהזהירו אותו לשמור מהם מרחק בטוח | באופן חריג, ישראל פרסמה כי אינה מעורבת

האיראנים טוענים: מטוס אמריקני התקרב למטוס נוסעים איראני
מטוס צילום: unsplash

דיווחים איראניים: מטוס נוסעים איראני שטס אמש (חמישי) ללבנון, הופרע בשמי סוריה על ידי שני מטוסי קרב אמריקניים. בתגובה, הטייס נאלץ להוריד גובה בפתאומיות כדי להתרחק מהם, לטענת האיראניים כמה מנוסעי המטוס נפצעו. הם מטופלים לאחר שנחתו בשדה התעופה בביירות.

על פי הדיווח באיראן, לטענת הטייס של חברת 'מהאן איירליינס', שני הטייסים שאיימו על מטוס בשמי סוריה הם אמריקאים.

עוד דווח כי בשיחה שקיים טייס מטוס הנוסעים עם טייסי שני מטוסי הקרב, הוא קיבל אזהרה לשמור על מרחק בטוח מהם והם הציגו את עצמם כאמריקאים.

האיראנים טוענים כי "יש לנקוט בצעדים משפטיים ולמחות נגד חטיפת מטוס הנוסעים על-ידי מטוסי קרב צבאיים של ארה"ב ואיום על חיי הנוסעים בטיסות."

‏ערוץ אל-מיאדין הלבנוני מדווח מפי גורם ברשות התעופה האזרחית בלבנון כי מסתבר שמדובר במטוס אמריקני ש"חסם" את מטוס הנוסעים האיראני בשמי סוריה.

‏מקורות ברשות התעופה האזרחית בסוריה אומרים שמטוסים ככל הנראה של ארה"ב הפריעו למטוס נוסעים איראני במרחב האווירי הסורי באזור א-תנפ (בקרבת הגבול העיראקי), מה שאילץ את הטייס להנמיך גובה בחדות. מספר נוסעים נפצעו באורח קל. המטוס האיראני השלים את הנסיעה ונחת ביעד שלו בביירות.

הכתב לענייני צבא של 'מקור ראשון', נועם אמיר מדווח כי באופן חריג מאוד, גורמים בישראל מיהרו להבהיר כי בתקרית באוויר עם מטוס נוסעים איראני, מטוסי חיל האוויר לא היו מעורבים.

מטוס נוסעים איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד