ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
תקפו שוטרים ומפגיני מנגד

מחאת השמאל הסתיימה באישון ליל; 55 עצורים ומעוכבים

בתום מחאת השמאל באישון ליל, נותרו במקום מפגינים שסרבו להתפזר לאחר שהמשטרה הכריזה מספר פעמים על סיום המחאה וביקשה מהמפגינים לעזוב את המקום מרצונם, ועל כן המשטרה לבסוף נאלצה לפעול באמצעות מכת"זית ובאמצעות מעצרים על מנת לפזרם | 55 נעצרו או עוכבו

מחאת השמאל הסתיימה באישון ליל; 55 עצורים ומעוכבים
מחאות הימין והשמאל בירושלים צילום: יונתן זינדל/אוליבר פיטוסי, פלאש 90

כוחות משטרה גדולים איבטחו אל תוך הלילה את הפגנת השמאל שהתקיימה באזור מעון ראש הממשלה ובכיכר פריז בבירה. לאחר שאמורה היתה להסתיים לפי הרישיון שניתן לה עד לשעה 23:00, פרצו הפרות סדר ועימותים עם שוטרים. כשבסוף נאלצה המשטרה להפעיל את מכונת ההתזה שפיזרה באמצעות המים את המפגינים לבתיהם.  

במהלך המחאות, המשטרה פעלה לשמירה על בריאות ציבור המשתתפים, וחילקה מסיכות למשתתפים. במקרים אחרים בוצעה אכיפה נגד מי שלא עטה מסיכה כלל.

על אף מחאה לגיטימית של מרבית המפגינים, שהתפזרו מרצונם, נותרו במקום מפגינים שסרבו להתפזר לאחר שהמשטרה הכריזה מספר פעמים על סיום המחאה וביקשה מהמפגינים לעזוב את המקום מרצונם, ועל כן המשטרה לבסוף נאלצה לפעול על מנת לפזרם ולהשיב את הסדר הציבורי.

בתוך כך, עצרה / עיכבה המשטרה 55 חשודים בחשד לעבירות שונות של הפרת הסדר הציבורי, תקיפת שוטרים ותקיפת מפגינים אחרים.

משטרת ישראל תביא הבוקר בפני בית משפט השלום בעיר, 20 מהחשודים שנעצרו הלילה במהלך המחאות. 19 מתוכם תבקש המשטרה לשחרר בתנאים שונים. לגבי חשוד 1 תבקש המשטרה להאריך את מעצרו.

במשטרה שבים ומדגישים, כי "המשטרה תפעל על מנת לאפשר לכל אדם את חופש הביטוי והמחאה, אך יחד עם זאת, לא תאפשר כל הפרה של הסדר הציבורי".

פרט למפגיני השמאל, הגיעו למקום עשרות פעילי ימין לתמוך בראש הממשלה. המפגינים קראו קריאות בעד נתניהו ונגד מפגיני השמאל. בראשיתה של המחאה התפתחה קטטה בין הצדדים, אך כוחות המשטרה שהתפרסו במקום מבעוד מועד הפרידו בין הניצים.

מפגיני שמאל מעון ראש הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד