י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בגלל פוסטים אנטישמיים

מנהיג העמותה שכתב "חמאס ארגון טהור" פרש

יו"ר הצדקה המוסלמי הגדול ביותר בבריטניה התפטר, לאחר שהתגלה כי כתב בעבר כי "נכדי הקופים והחזירים הם יהודים, וקרא לנשיא מצרים 'סוכן ציוני' בפוסטים אנטישמיים בפייסבוק

מנהיג העמותה שכתב "חמאס ארגון טהור" פרש
אחת התמונות שפורסמו בדף הפייסבוק שלו צילום: צילומסך

אשמת ח'ליפה, נאמן ומנהל ארגון עזרה - צדקה אסלאמי ברחבי העולם בעבר, אמר כי היהודים הם 'נכדים של קופים וחזירים'.

ח'ליפה תיאר גם את נשיא מצרים א-סיסי כ'סוכן ציוני 'בדף הפייסבוק שלו, הוא קרא לא-סיסי שהדיח את הנשיא מורסי מהאחים המוסלמים ביולי 2013: "סוכן של היהודים" ו"פושע ציוני".

פוסטים נוספים נכתבו בעמוד הפייסבוק שלו, שקידמו את ארגון הצדקה עם 100 משרדים ב-40 מדינות ברחבי העולם. אך עמוד הפייסבוק שלו הוסר בימים האחרונים.

האיש בן ה-63 היה המנהל של ארגון הצדקה מאז 1999 ומילא מספר תפקידים בכירים בארגון שבחמש השנים האחרונות היה עם הכנסה שנתית של 570 מיליון ליש"ט.

אחת התמונות שפורסמו בדף הפייסבוק שלו.

"הסיוע האיסלאמי" הוא אחד מהעמותות הגדולות המוסלמיות בעולם ובאתר שלה נכתב כי המשימה שלה היא "לאפשר לאנשים לעזור במהירות לאסונות ולהילחם בעוני באמצעות הערכים האסלאמיים שלנו, המומחיות והטווח העולמי שלנו."

עמותת הצדקה מנהלת כיום מספר פרויקטים שמסייעים לאלה שנפגעו מהסכסוכים בסוריה ובתימן, כמו גם בעיות שנגרמו בגלל מגיפת נגיף הקורונה.

ח'ליפה שהיה עד לאחרונה יו"ר ארגון הסיוע האסלאמי באוסטרליה - השתמש גם בפייסבוק כדי לתאר את חמאס כ"תנועת ההתנגדות הטהורה ביותר בהיסטוריה המודרנית".

ח'ליפה התפטר לאחר שעיתון ה'טיימס' הבריטי פנה אליו לגבי ההודעות, הוא אמר שהוא מצטער על פרסום הדברים במדיה החברתית והוא מתחרט על מעשיו.

הוא אמר: "לא התכוונתי להעליב את הקהילה היהודית וגם אני לא מחזיק בדעות אנטישמיות, הקדשתי חלק ניכר מעבודתי בחיי לקידום סובלנות וחופש דת ואמונות".

חברת "הסיוע האסלאמי" מסרה לעיתון כי הפוסטים בפייסבוק, פורסמו בין 2013 ל-2015, והם "נוגדים את הערכים והעקרונות של הסיוע האסלאמי ברחבי העולם".

הארגון הוסיף: "אשמת חליפה התפטר מדירקטוריון הנאמנים של הסעד האסלאמי ברחבי העולם באופן מיידי, אנו דוחים ומגנים טרור ומאמינים כי כל צורות ההפליה - כולל אנטישמיות - אינן מתקבלות על הדעת".

ארגון צדקה א סיסי פוסטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד