ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בין מדבר לדברים

הרבנית חגית שירה: לאן אנו רצות, הגיע הזמן לעצור

הרבנית חגית שירה במסר מחזק ומעורר, על פרשת השבוע, כאשר ספר במדבר מתחיל במתן תורה - שהוא גבוה ומסתיים בזמן נמוך של הרס וחורבן, ימי ט' באב, אך השבת שבת חזון ובו הקב"ה מראה לנו את בית המקדש בתפארתו, מדוע? וכיצד מתקשרת פרשת דברים אלינו?

הרבנית חגית שירה: לאן אנו רצות, הגיע הזמן לעצור
יד צילום: pixabay

בין מדבר לדברים.

מסע ארוך בן כמעט ארבעים שנה הגיע לסיומו, הוא השאיר סימנים שיהיו כתובים בלוח השנה עד ביאת גואל - תשעה באב ונספחיו, יז' בתמוז ועשרה בטבת. פתחנו את חומש במדבר סמוך לשבועות ואנחנו מסיימים אותו בואכה תשעה באב. התחלנו גבוה בהר סיני ואנחנו מסיימים נמוך, עמוק בימי האבל והחורבן.

אמרו חז"ל: ראשונים שנתגלה עוונם - נתגלה קיצם, אחרונים שלא נתגלה עוונם - לא נתגלה קיצם (יומא ט ב) בחורבן הבית הראשון, נתגלה להם עוונם – הם ידעו במה הם חטאו, בעבודה זרה, גילוי עריות ושפיכות דמים, הם תיקנו וזכו בבנייתו של בית המקדש השני. אחרונים, לא נתגלה עוונם – אנחנו עדיין לא בדיוק יודעים במה אנחנו לא בסדר, ולכן לא נתגלה קיצם – ועדיין מחכים, מתי תבוא הגאולה?

הגאולה תלויה בזה שנדע במה אנחנו לא בסדר ומה אנחנו צריכים לתקן!

ספר במדבר עוד פתוח לפנינו, הוא מגלה לנו את שורש החורבן האמיתי, זה נמצא בפרשת המרגלים, סליחה, זה התחיל מעט לפני, בפרשת בהעלותך עם המתאוננים והמתלוננים, וזה השורש! זו הסיבה לבכייה לדורות ואת זה אנחנו צריכים לתקן. אבל מה לעשות שלפעמים הגנים של הסבתות שלנו מהמדבר זורמים בנו ואנחנו מתלוננים ומתאוננים, ולא רואים את הטוב והחסד שהשם עושה איתנו בכל רגע?

בואי נעצור רגע ונתבונן: כבר מתו בעולם מעל חצי מיליון איש ופה בארץ יש קרוב לאלפיים חולים ביום. אנו נדרשים לחבוש מסכות, לנהוג לפי כללי משרד הבריאות, חיידק אחד קטן ובלתי נראה השפיע על כל חלק בעולם "הגדול והחזק", הוא פוגש בנו ביחד ולחוד ומשתלט לנו על סדר היום הברור כל כך, על הפרנסה, על השלווה... ואני עוצרת, ומתבוננת... כן, אהבת השם נשפכת עלינו בשפע, רק עיוור לא רואה את יד ה'. כולנו, עם שלם - עדים לניסים מופלאים וסיפורים מרגשים ששזורים בתוך כל המצב הזה באהבתו הגדולה. נכון, יש בלבול ופחד הגדול... אבל היום כולם, בכל העולם יודעים - ארץ אשר תמיד עיני ה' אלוקיך בה ועם ישראל חי!

בורא העולם מדבר אלינו במילים ברורות וכמעט בלי רמזים: אני המלך! העולם הזה יש לו תכלית... לאן אתם רצים כל כך מהר? כולנו היום מבינים שהכוח, העוצמה והכתר הם רק של מלך העולם! ואולי, אולי הגיע הזמן שנלמד לעצור קצת, להודות לו על כל השפע והטוב שמורעפים עלינו מלמעלה... אולי הגיע כבר הזמן שנפסיק לרדוף ופשוט נשמח במה שיש לנו ונאמר תודה... אולי הגיע הזמן להפסיק להתלונן... כן, שורש החורבן, הגלות, הצרות, הקורונה – זו בכיית חינם והתיקון הוא שמחה והודיה שבשונה מהבכייה, לעולם לא תוכלי להצמיד לה את המילה – חינם! כי גם אם פיך יהיה מלא שירה כמו ים, לא תספיקי להודות...

חומש במדבר התחיל גבוה ומסתיים נמוך בכדי ללמד אותנו שהתלונות הן הרס וחורבן ובכוחן להפיל את האדם מרום מעלתו ולאבד לו חלילה גם את מה שהשיג. אבל, אל ייאוש, התורה היא שירה שלא נגמרת, היא מנגינה שלא תיפסק לעולם, והנה כבר אנחנו פותחות את ספר דברים וממשיכות הלאה – הוא מתחיל נמוך, הוא נפתח בדרך כלל בשבת חזון ומסתיים בתשרי, גבוה כל כך – כי יש בו תשובה ומוסר נוקב עד חדרי בטן...

לא ניפול – נחזיק חזק ונתחזק! אמרי לעצמך: מי זאת עולה מן המדבר – אני עולה מן המדבר הארוך והמתיש הזה... למדתי מטעויות, אני מתקנת, זוכרת להביט בחצי הכוס המלאה.

עברתי בך מדבר, ומכאן אני רק עולה!

השבת היא שבת חזון, התחברי למה שהנשמה שלך רואה בשבת הזו, חזון הוא מראה של נבואה, חזון היא תמונה עתידית ורבי לוי יצחק מברדיט'שוב מסביר שבכל שבת חזון הקדוש ברוך הוא מראה לך תמונה עתידית של בית המקדש השלישי בנוי בתפארתו, מושלם!

ולא רק, את רואה עוד תמונה מהממת - תמונה של חייך מושלמים, בלי חסרונות... ולמה הקדוש ברוך הוא מראה לך את התמונה היפה הזו דווקא עכשיו, ממש לפני תשעה באב?

בכדי לתת לך תקווה, ולהזכיר לך שבית המקדש השלישי עומד ומוכן. הישועה הפרטית שלך באמת כבר תפורה ומוכנה בעבורך... אבל בטח את אומרת עכשיו: עזבי, אני לא רואה כלום!!! מזלך רואה! הנשמה שלך רואה! התחברי לזה נשמה, קומי, עברת את המדבר. הגיע הזמן לדברים - דברי אליו, דברי אל עצמך... דברי ירושלים, דברי גאולה, דברי שקורה, דברי שזה בא – כי אין ספק, הנה הוא בא!

מאת: הרבנית חגית שירה

 

 

 

פרשת במדבר דברים פרשת שבוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד