י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לסגור תוך 72 שעות

המתיחות גוברת: סין באולטימטום לאמריקאים

ברקע מעצרם והאשמתם של שני האקרים סיניים על אדמת ארה"ב, בפעילות עבריינית למען הממשל הסיני, האחרונים נוקמים ומורים לאמריקאים לסגור תוך 72 את הקונסוליה שלהם בעיר צ'נגדו בסין 

המתיחות גוברת: סין באולטימטום לאמריקאים
הקונסוליה האמריקאית בסין צילום: צילומסך

המתיחות גוברת: סין הודיעה לארה"ב לסגור את הקונסוליה שלה בעיר צ'נגדו, בבירת מחוז סצ'ואן, בהודעה נמסר כי "על וושינגטון לסגור תוך 72 שעות את הקונסוליה". המקום מעסיק 200 עובדים, מהם לפחות 150 אזרחים מקומיים.

הצעד של בייג'ין הוא תגובה להחלטת טראמפ השבוע לסגור את הקונסוליה הסינית ביוסטון, לאחר שוושינגטון האשימה את סין כי סוכנים סינים ניסו לגנוב חומרי מחקר רפואיים. לטענת ארה"ב, הקונסוליה בטקסס משמשת "מרכז ריגול".

משרד החוץ הסיני הגיב נגד ההחלטה, וקרא לוושינגטון לחזור בה מההוראה לסגור את הקונסוליה ביוסטון, הסינים איימו בצעדים נגד ארה"ב.

לאחר ההוראה לעזוב את הקונסוליה ביוסטון בתוך 72 שעות, עובדי המקום החלו לשרוף מסמכים בחצר המקום, כדי שאלה לא יפלו לידיים אמריקאיות.

המתיחות מגיעה על רקע הדיווח בארה"ב, על שני האקרים סיניים לי שיאויו בן 34 ודונג ג'יחי בן 31, שנעצרו והאושמו בניסיון לגנוב מחקר אמריקאי לחיסון נגד וירוסים ומידע של ממשלות רגישות בשווי "מאות מיליוני דולרים", במסגרת תכנית מתוחכמת שארכה למעלה מעשור.

הם מואשמים בפריצה למאות חברות, ארגונים ממשלתיים, ארגונים המתנגדים לממשל, פעילי זכויות אדם וחברות פרטיות, כולל אלה העוסקים במחקר למציאת חיסונים נגד נגיף הקורונה.

ה-FBI דיווח, כי הפרשה החלה בשנת 2009, והפריצות לא בוצעו רק לטובתם הרווחית האישית אלא גם לטובת ממשלת סין.

הפריצות לא רק כוונו נגד חברות בארה"ב, אלא גם באוסטרליה, בלגיה, גרמניה, יפן, ליטא, הולנד, ספרד, דרום קוריאה, שוודיה ואיחוד האמירויות.

היעדים שלהם כללו יצרני היי-טק, יצרני מכשירים רפואיים, מהנדסים אזרחיים ותעשייתיים, יצרני תוכנה למשחקים, חברות אנרגיה סולארית, יצרני תרופות וקבלני ביטחון.

סין קונסוליה אמריקנית אולטימטום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד