י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
משרד הבריאות קיצר

הוראת הגר"ח קנייבסקי להורים שנדבקו בקורונה

בין בליל השאלות שמגיעות למעונו של הגר"ח קנייבסקי מידי יום ביומו, ניכרת עלייה מדאיגה במספר שמות חולי הקורונה שמגיעים לשולחנו של הרב ומצפים לישועה. סיפור מעניין שהגיע לביתו של שר התורה, הוא על חתונה שאמורה להיערך והורי הכלה נדבקו בקורונה, מה צריך לעשות?

הוראת הגר"ח קנייבסקי להורים שנדבקו בקורונה
הגר"ח קנייבסקי צילום: באדיבות המצלם

עם ישראל עדיין שרוי בצרה גדולה נוכח התפשטות המגיפה בארץ ישראל, ובחדרו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי ברחוב רשב"ם בבני ברק, ניתן להבחין שלצד השאלות הרבות שזורמות לשולחנו, מורגשת התגברות בקצב שמות החולים – חולי הקורונה ל"ע.

אחת ההשלכות מהתגברות המגיפה, היא חוסר הוודאות השוררת בתחומים רבים, כשהתחום הבולט הוא כמובן החתונות המיועדות להיערך אחר שלושת השבועות. כעת, עם העלייה במדאיגה בתחלואה, אין לדעת באיזו מתכונת ניתן יהיה לערוך שמחות חתונה, ורבים עוקבים בדאגה אחר ההנחיות.

ל'בחדרי חרדים' נודע על שאלה כואבת בעניין זה שנשאל שר התורה השבוע. השאלה הגיעה ממשפחת כלה שתאריך החתונה נקבע אי"ה לאמצע חודש מנחם אב והנה לפני זמן מה נדבקו הוריה של הכלה בנגיף הקורונה. ואף שעברו מספר שבועות, עדיין כל הבדיקות חוזרות חיוביות, ותאריך החתונה הולך וקרב.

בני המשפחה ביקשו לשאול את הגר"ח האם לדחות את החתונה בכדי שההורים יוכלו להשתתף בחתונת בתם, או להמתין לראות אם יחלימו עד החתונה, או שאולי בכל מצב אין לדחות את החתונה על אף שההורים לא יהיו נוכחים.

השיב הגר"ח שאין לדחות את החתונה, ואם ירצה השם עד החתונה ההורים יבריאו ההורים ויוכלו לשמוח בשמחת המשפחה.

ואכן באמת לאחר מספר ימים יצאו השבוע הוראות חדשות ממשרד הבריאות המאפשרות להורים לצאת מהבידוד לאחר שחלפו כמה שבועות ללא תסמינים, ואין צורך להמתין לבדיקה שלילית, ובעז"ה יוכלו ההורים לשמוח בשמחת משפחתם בקרוב כפי הוראת שר התורה שלא לדחות את החתונה.

הגר"ח קנייבסקי בידוד בידוד ביתי קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד