י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בעקבות 'בחדרי'

צמצום ההגבלות יעלה לדיון; ליצמן: "אין הסבר לאפליית בתי הכנסת"

במשאל טלפוני שנערך אמש עם השרים בנוגע להרחבת פעילות חדרי האוכל בבתי המלון, השרים אריה דרעי ויעקב אביטן הביעו התנגדות. היום מתברר, הצטרף אליהם גם השר יעקב ליצמן, ויחדיו הם דורשים להשוות את תנאי פתיחת בתי הכנסת, למתווה של חדרי האוכל בבתי המלון

צמצום ההגבלות יעלה לדיון; ליצמן: "אין הסבר לאפליית בתי הכנסת"
דרעי וליצמן בכנסת צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר הפרסום ב'בחדרי חרדים' על כך שהשרים אריה דרעי ויעקב אביטן התנגדו להרחבת שירותי חדרי האוכל במלונות בעקבות ההגבלות על בתי הכנסת שמופלים לרעה, הנושא יעלה לדיון בישיבת הממשלה.

אמש (חמישי), פרסמנו כי במשאל הטלפוני להרחבת פעילות חדרי האוכל בבתי המלון התנגדו השרים אריה דרעי ויעקב אביטן, היום מתברר כי אליהם הצטרף גם השר יעקב ליצמן, ויחדיו דרשו השרים להשוות את תנאי פתיחת בתי הכנסת, למתווה של חדרי האוכל בבתי המלון שיאפשר פעילותם לפי 35%.

השר ליצמן אומר: "אין כל הסבר הגיוני להפלות מתפללים בבתי כנסת בהגבלה ל10 מתפללים בלבד, למרות שהם נדרשים לעטות מסכות, שמירת מרחק והיגיינה".

"לעומת סועדים בבתי מלון שיכולים להתכנס ללא מסכה בזמן אכילה, ומאפשרים להם 35% פעילות". לטענת השר ליצמן, "נתוני ההדבקה בבתי כנסת אינם גבוהים לעומת מסעדות ובתי מלון, אלא להיפך. את העוול הזה יש לתקן".

מוקדם יותר השבוע קראנו כאן ב'בחדרי חרדים' לנציגים החרדים לדרוש מהממשלה להשוות את בתי הכנסת למסעדות ונראה כי הדברים נפלו על אוזניים קשובות.

אחרי הפרסום ב'בחדרי' גם פנה הרה"ר לישראל הגר"ד לאו לראש הממשלה ולשר הבריאות בדרישה "להתאים את ההגבלה בהתאם לגודל בית הכנסת".

יעקב ליצמן קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד