י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"ההתנהלות הזו אינה חדשה"

שערורייה: הלווית נפטר הקורונה עוכבה בשל אטימות בית החולים

ל'בחדרי חרדים' נודע כי גופתו של נפטר במחלקת הקורונה בבית החולים תל השומר מעוכבת מספר שעות בשל ענייני בירוקרטיה תוך פגיעה בכבוד המת. לאחר פניית בחדרי חרדים, בית החולים שחרר את הגופה. מיכאל גוטווין: "במשך יותר משעתיים אנו ממתינים בבית החולים, זו בושה"

שערורייה: הלווית נפטר הקורונה עוכבה בשל אטימות בית החולים
אנשי חברה קדישא בפעולה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הקבורה התעכבה ולחינם: קבורתו של תושב בת ים עוכבה היום (ערב שבת), במשך שעות, כל זאת אודות לאטימות בלתי מוסברת מצידו של בית החולים שיבא-תל השומר.

גופה של חולה הקורונה שנפטר עוכבה קרוב לשעתיים אחרי הזמן בו חברא קדישא עודכנו שהנפטר מוכן לקבורה, וכל זאת רק בשל בירוקרטיה שאינה לכבודו של הנפטר.

הרב מיכאל גוטווין, מהמחלקה המשפטית בזק"א סיפר ל'בחדרי' כי "בשעה 11.30 נפטר יהודי במחלקת הקורונה, אך עד לרגע זה לא רוצים לשחרר אותו לקבורה מהמחלקה, וזאת על אף שאמבולנס של פורום חברות הקדישה נמצא במקום כבר שעתיים וממתין לגופה שעדיין לא מוכנה לטענת האחיות". עם זאת, לדבריו הגופה הוכנה לקבורה אך עוכבה ללא כל סיבה: "דיברתי עם האחות היא אמרה שהגופה מוכנה אך מחכים לרופא, וזאת אחרי שעתיים מאז נודע לנו על כך".

הוא מבהיר כי "הקבורה בירושלים, המשפחה מבת ים, וצריכים לחזור עוד לפני שבת".

חיטוי מחלקת הקורונה בשיבא // צילום: פלאש90

'בחדרי חרדים' פנה בנושא להנהלת בית החולים שיבא, ולאחר זמן קצר נמסר מהרב גוטויין כי "הרגע הגופה שוחררה". גוטווין אומר כי "חבל שנאלצנו לפנות לתקשורת בכדי להציל את כבוד המת. לצערנו ההתנהלות הזו אינה חדשה והיא מוכרת בפרט בתקופת הקורונה. אסור שזה יקרה שוב".

מהמרכז הרפואי שיבא נמסר ל'בחדרי חרדים': "מאמצי הצוותים במחלקה, רגישותם ומסירותם אפשרו הן למשפחה להגיע ולהיפרד מבן משפחתם והן לקיים קבורה לפני שבת. כניסת המשפחה לצורך פרידה דורשת התמגנות מלאה ותהליך האורך זמן הן בכניסה והן ביציאה מהמחלקה. מיד לאחר מכן המשיך הצוות במסירות בתהליך ההכנה לקבורה ושחרור.

נמשיך לעשות הכל על מנת להיענות לבקשות המשפחות, במיוחד במקרים רגישים מסוג זה".

קורונה שיבא תל השומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד