י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
קואליציה בהפרעה

החרדים ויריב לוין בישלו נקמה בכחול לבן; השר דודי אמסלם טרפד

בעקבות הזעם של החרדים וחלקים בליכוד מהמלך שהובילה סיעת כחול לבן בשבוע שעבר עם העברתו של חוק "המתריס נגד ההלכה", חברו החרדים ליריב לוין במטרה להעלות להצבעה חבילת חוקים בהם חוקי דת ופסקת ההתגברות, בתגובה לכחול לבן. השר אמסלם טרפד את המהלך

החרדים ויריב לוין בישלו נקמה בכחול לבן; השר דודי אמסלם טרפד
דודי אמסלם צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן

השר המקשר בין הכנסת לממשלה, דודי אמסלם הודיע קודם כניסת השבת כי הוא צפוי לבלום את המהלך שיזם יושב ראש הכנסת, יריב לוין, עם ראשי הסיעות החרדיות, להביא להצבעה מספר חוקים דתיים בתגובה לחוק המתריס נגד ההלכה שעבר בקריאה טרומית בתמיכת כחול לבן ובניגוד לעמדת הקואליציה.

כזכור, מדובר במהלך שתכנן השר יריב לוין עם ראשי הסיעות החרדיות ופורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים'. המהלך כולל חבילת חוקים דתיים שיעלו בכנסת במטרה להכעיס את סיעת כחול לבן בעקבות המהלך כאמור ביום רביעי החולף.

בין החוקים שעלו על השולחן בעסקה שנרקמה בין החרדים ללוין, נמצאים פסקת ההתגברות שזוכה לתמיכה של סיעת ימינה, ושמא אף של ישראל ביתנו, חוק החמץ שצפוי לתת מענה לפסיקת בג״צ ועוד שלל חוקים.

אלא, שהשר דוד אמסלם הודיע בערב שבת, כי בתגובה להפרת ההסכם הקואליציוני על ידי כחול לבן, הוא צפוי להשתמש בזכות הוטו שלו ועצור את האפשרות להעלות חוקים שאינם עוסקים בנושא הקורונה.

אמסלם הודיע ביום שישי ליו"ר ועדת השרים לעניין חקיקה שר המשפטים אבי ניסנקורן, כי אין בכוונתו להעביר השבוע חוקים בוועדה, למעט חוקים דחופים הקשורים בקורונה.

לדברי השר אמסלם "שיתוף הפעולה בין המפלגות בקואליציה בנוי על אמון, אולם כאשר זה מופר קשה להמשיך לעבוד ביחד. המקרה השבוע היה חמור במיוחד ומעיב על יחסי העבודה בינינו".

יריב לוין דודי אמסלם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד