י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המתיחות בצפון

הפרשן מעריך: "נסראללה יגיב באופן מצומצם משטח לבנון"

צבי יחזקאלי הפרשן של 'חדשות 13' התייחס למתיחות בצפון ואמר: "נסראללה אכן איים, ואני מעריך שהוא גם יקיים" • עם זאת, טען כי הוא "ינסה לא להיגרר לעימות עם ישראל"

הפרשן מעריך: "נסראללה יגיב באופן מצומצם משטח לבנון"
חסן נסראללה צילום: צילומסך

מזכ"ל חזבאללה חסן נסראללה איים כי יגיב על התקיפה המיוחסת לישראל בדמשק, שם נהרגו שניים מאנשיו. צבי יחזקאלי, הפרשן לענייני ערבים של 'חדשות 13', שוחח עם ניסים משעל ברדיו 103fm ועדכן בפרטים.

צבי יחזקאלי ציין כי "נסראללה אכן איים ואני מעריך שהוא גם יקיים", והוסיף כי זו לא הפעם הראשונה שאנשיו של נסראללה נהרגים בתקיפות ישראליות בסוריה. יחזקאלי הסביר כי "יש את הנקודה שנסראללה אומר 'עד כאן, לא אוכל להמשיך לספוג כאלה השפלות'. הוא אומר 'עד כאן, אני חייב. ישראל כפתה עליי נוסחה של לחטוף בסוריה ולשתוק בלבנון, אני חייב לשבור את הנוסחה'. חיזבאללה חוטף בשנים האחרונות על ימין ועל שמאל ושותק ב-95% מהמקרים לכן יגיב הפעם כדי להציל מעט מהכבוד שלו. משהו מצומצם שיחזיר לו מעט כבוד, והוא יסמן ביומן שלו 'וי, תקפתי נגד ישראל ושברתי את הנוסחה שאני לא שותק ב-100%'".

לכן לטעמו, "נסראללה יעשה את זה באירוע מינורי משטח לבנון לא משטח סוריה, וינסה שהאירוע, הפיגוע או התגובה שלו, לא יגרור עימות עם ישראל". הוא התייחס למלחמת לבנון השנייה, וסיפר כי בסוף המלחמה שאלה אותו כתבת 'אם היית חוזר 40 יום אחורה והיית רואה את התוצאות, האם היית יוצא למלחמה'? הוא אמר 'לא הייתי יוצא למלחמה'. לזה תוסיף שאתה מזהה נכון את המצב שיש בלבנון, המצב שנסראללה לא מנותק ממה שקורה בלבנון. יש שם קריסה כלכלית, ממש ככה, זו לא הגזמה. יש בעיה באספקה, יש בעיית רעב, הפגנות חוזרות ונשנות, קורונה, חוסר תפקוד, והרי לך נסראללה שרוצה רק להציל את כבודו במעט".

ניסים משעל ציין בפני יחזקאלי כי פורסם כי האיראנים תפסו חשוד בפיצוץ שאירע בנתנז, זאת לאחר שתחילה היו שמועות על מעורבות של ישראל בדבר. הפרשן לענייני ערבים הסביר כי דיווח זה מלמד על כך שהאיראנים "עדיין במבוכה ועדיין לא מפנים אצבע מאשימה כלפי מי שהם חושבים ברגש שלהם שעומד מאחורי הפיצוצים, כי גם הם לא יכולים. הם יודעים שאם הם ישייכו את זה לישראל הם יחויבו לתגובה. הם לא רוצים, ולכן הם מוציאים איזה שהוא סיפור שזה משת"פ, נגד השלטון, אופוזיציה איראנית, כי הם יודעים שברגע שהם יאשימו את ישראל תהיה להם בעיה".

הוא סיפר לסיום כי מטוס נוסעים איראני שעבר בשטח האווירי של סוריה נדרש לרדת בגובה הטיסה והדבר גרם לפציעתם של כמה מהנוסעים. "האיראנים הוציאו מיד הודעה שישראל ניסתה להפיל מטוס. אחרי כמה דקות הם שינו את הגרסה לארה"ב. איראן יודעת שברגע שהיא מאשימה את ישראל היא מחויבת לתגובה, ולכן השתיקה האיראנית היא חלק מההרתעה שיש לישראל כלפי איראן וגם כלפי חיזבאללה. הרי לך מצב חדש במזרח התיכון - צריך לנהוג בו בחכמה".

עריכה: עופרי גליכמן, 103FM

צבי יחזקאלי ניסים משעל חיזבאללה חסן נסראללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד