י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ממתינים לחתימת המושל

החוק עבר: אסירים יהודיים יוכלו ליהנות משיקום מבלי לוותר על הדת

אודות לאסיר יהודי במדינת ניו יורק שפנה למחוקקים ולעמותות למען אסירים יהודיים, עבר חוק בסנאט לפיו האסירים יוכלו להשתתף בתכניות שיקום מבלי שייפגעו שרותי הדת | מחוקק חרדי ל'בחדרי': "צעד ענק קדימה לעבר הבטחת זכויות כלואים בכל הנוגע לדת" | החוק ממתין לחתימת המושל

החוק עבר: אסירים יהודיים יוכלו ליהנות משיקום מבלי לוותר על הדת
אילוסטרציה צילום: pixabay

אסירים יהודים ממדינת ניו יורק לא יצטרכו עוד לוותר על קיום מצוות כדי להשתתף בתוכנית שיקום ייחודית, כך על פי הצעת חוק שעברה, וממתינה לחתימתו של מושל ניו יורק אנדרו קואומו.

מדובר בתכנית שיקום הנמצאת כיום בשלושה בתי סוהר בניו יורק, המאפשרת לאסירים להתנדב לתוכנית של שישה חודשים, וכך להביא להפחתת עונשם.

התוכנית היא רק לעבריינים לא אלימים שלא נותרו להם יותר משלוש שנים לרצות את עונשם ובתנאי שהיו מתחת לגיל 49 כאשר ביצעו את העבירה בגינה הם כלואים.

התוכנית היא בסגנון צבאי, היא כוללת הוראות אינטנסיביות בנושאי צבא, תרגילים, אימונים גופניים, אימונים מיוחדים, תוכנית עבודה, ייעוץ בנושאי סמים, והתמכרות לאלכוהול, ותכנית חינוכית.

כלא. איסלוטרציה (צילום: unsplash)

על פי ההסכם שעליו חותמים האסירים המשתתפים בתכנית, הם מוותרים על זכויות רבות שיש לאסירים, כגון קבלת חבילות, ביקורים, טלפון, שירותי דת, זכויות יתר, וגם פעילויות הפנאי מוגבלות.

בעוד שמשתתפים יהודים יכלו לבקש אוכל כשר, הם לא יוכלו לשמור שבת או חגים, או לקיים תפילות קבועות.

אסיר יהודי שרצה להצטרף לתכנית אך לא יכול היה להשתתף עקב היותו דתי, פרס את הבעיות הללו בפני מחוקקים יהודיים וארגונים יהודיים עמותת 'צדק' ומכון 'אלף', הפועלים למען אסירים יהודיים.

ביום רביעי האחרון המדינה אישרה פה אחד הצעת חוק, לפיה אסיר לא יאלץ לוותר על זכות דתית כלשהי כתנאי להשתתפות בכל תוכנית אסירים, בהצעת החוק נקבע עוד כי רשויות הכלא יאפשרו לאסירים פטור מפעילויות אשר נופלות בשבתות או חגים.

הצעת החוק עברה פה אחד בסנאט ביום חמישי האחרון וממתינה לחתימתו של מושל ניו יורק, אנדרו קואומו.

הרב משה מורגרטן יו"ר עמותת 'צדק' שעוזר רבות לאסירים יהודים, אמר ל'בחדרי חרדים' כי "לא יתכן שממשלה תדרוש מאדם לוותר על אמונותו הדתית, חקיקה זו תמנע את המשך המקרים הללו".

הרב משה מורגרטן עם דיוויד וופרין מחוקק במדינת ניו יורק שעמל רבות למען העברת החוק

המחוקק החרדי שמחה אייכנשטיין.

המחוקק החרדי, שמחה אייכנשטיין, גורם נוסף שדחף את הצעת החוק, כינה זאת "צעד ענק קדימה לעבר הבטחת זכויות כלואים בכל הנוגע לדת".

הרב משה מרגרטן, מנהל עמותת 'צדק', הוסיף כי "אף אחד לא צריך לבחור בין אמונתו לשיקום. זו הקלה גדולה שאחרי יותר משנה של עבודה קשה על הצעת החוק, החוק עבר וזה מבטיח זכויות דתיות של אסירים".

משה מורגרטן אסירים יהודים אסירים חרדים אסירים בכלא שמחה אייכנשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד