י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המשטרה חוקרת

הראפר המפורסם פרסם 'ציוצים' אנטישמיים ומנהלו היהודי נאלץ להתפטר

הראפר הבריטי המפורסם, ווילי, שיתף עם עוקביו ביום שישי האחרון ברשתות החברתיות אינסטגרם וטוויטר, סדרת מסרים אנטישמיים כנגד היהודים. הפרסום גרר בעקבותיו זעם אדיר מצד הגולשים מה שהביא את מנהלו היהודי של הזמר להתפטר • רשת 'טוויטר' מחקה רק חלק מהציוצים  

הראפר המפורסם פרסם 'ציוצים' אנטישמיים ומנהלו היהודי נאלץ להתפטר
הראפר ווילי צילום: האינסטגרם של ווילי

האפליקציה המפורסמת לשיתוף מסרים - 'טוויטר', מחקה 'ציוצים' של הראפר הבריטי בעל ההשפעה, וויילי. הראפר פרסם ביום שישי ב'טוויטר' סדרת מסרים אנטישמיים, צעד שגרר בעקבותיו גל אדיר של זעם וגרם למנהלו היהודי של הראפר להפסיק לייצג אותו.

בין ההערות שלו שפורסמו היו "לא אכפת לי מהיטלר, אכפת לי מאנשים שחורים", ו"יש שתי קבוצות של אנשים שאיש לא ממש רצה לאתגר ה-KKK, ואת היהודים, אבל כשאתה בעסק במשך 20 שנה אתה מתחיל להבין למה".

רשת טוויטר מחקה כמה מהציוצים, ומטעם הרשת נמסר כי הם מפרים את כללי הפלטפורמה, אך כמה ציוצים המכוונים ליהודים נותרו עדיין בחשבון.

מנהלו של וויילי, ג'ון וולף, בתגובה אמר כי אין "מקום בחברה לאנטישמיות" והודיע ​​כי חברת הניהול שלו ניתקה את הקשר איתו.

"אני איש יהודי גאה ואני בהלם ועצוב בצורה עמוקה מהדברים שהוא בחר לומר", אמר המנהל היהודי של הראפר לשעבר, וולף, כך על פי ה- BBC. "אני מדבר עם דמויות מפתח בקהילה שלי לאור הציוצים של היום, התנהגות ודיבורי שנאה כאלה לא מקובלים עלי."

ארגון קמפיין נגד אנטישמיות הודיע בעקבות הפרסומים הם דיווחו על ווילי למשטרה, בטענה כי הוא "ביצע עבירת הסתה לשנאה גזענית, שיכולה להביא לעונש מאסר משמעותי".

חשבון הטוויטר של וויילי ננעל באופן זמני, החשבון נפתח לאחר שנמחקו ממנו מספר ציוצים אנטישמיים, גם רשת אינסטגרם הודיעה כי מחקה חלק מהפוסטים שפרסם לאחר סדרת פוסטים ארוכה בשתי הפלטפורמות בשישי ושבת.

ענקיות המדיה החברתית עומדות בפני לחץ הולך וגובר לסגור את חשבונותיו לצמיתות. המשטרה מסרה כי הם בודקים לגבי "חומר רלוונטי" כאשר גולשים האשימו את וויילי בהסתה לשנאה גזענית. ודרשו מהמשטרה להתערב.

ממשטרת מטרופולין נמסר בהצהרה: "קיבלנו מספר דיווחים הנוגעים לציוצים אנטישמיים שפורסמו במדיה החברתית. המשטרה מתייחסת ברצינות רבה לכל הדיווחים על אנטישמיות. החומר הרלוונטי נבדק."

וויילי, שיתף תיאוריות קונספירציות והעליב את העם היהודי בחשבונות האינסטגרם והטוויטר שלו, כשביחד, ב2 בחשבונות השונים יש יותר מ- 940,000 עוקבים.

ראפר אנטישמיות בבריטניה טוויטר אינסטגרם הסתה ברשת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד