י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מחאות האנרכיסטים

בן גביר על התנהלות המשטרה: "רופסת"

"מעולם לא ראיתי משטרה כה רופסת שמטפלת בהתפרעויות והפרות סדר המוניות בכפפות של משי", כך טוען עו"ד איתמר בן גביר על מחאות השמאל הסוערות. הוא קורא למשטרה להשתמש גם באלות כלפי המפגינים

בן גביר על התנהלות המשטרה: "רופסת"
שוטרים בתל אביב. אילוסטרציה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

עורך הדין איתמר בן גביר, לא מרוצה מהתנהלות המשטרה בהפגנות שמתקיימות בשבועות האחרונים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעיקר סביב המעון הרשמי ברחוב בלפור בירושלים.

בפוסט שהעלה הלילה לדף הפייסבוק שלו, כתב בן גביר: "במהלך חיי השתתפתי באלפי הפגנות (אני לא מגזים), אני הראשון להגן על חופש הביטוי וזכויות המפגינים גם כאלה שלפעמים צועקים ומתלהמים קצת יותר מידי, אבל מעולם לא ראיתי משטרה כה רופסת שמטפלת בהתפרעויות והפרות סדר המוניות בכפפות של משי".

"זה מתחיל מהרכות במהלך ההתפרעויות עצמן. להפגין - כן. לצעוק - ודאי, אבל כאשר מפגינים חוסמים כביש, מרביצים לשוטרים מעולם לא ראיתי את המשטרה חסרת אונים ולא משתמשת אפילו לא באחוז אחד מהכלים שיש לה (אלות) וגם כאשר היא משתמשת במכתזית היא מקבלת הוראה מבג"צ להסביר מדוע עשתה כך - הלו משטרה? בית המשפט העליון - זכויות מפגינים זה רק על השמאלנים... כפפות של משי זה רק כלפי האנרכיסטים????".

בן גביר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"אבל זה ממשיך גם ביחס בתחנת המשטרה ובבית המעצר", קובל עורך דין בן גביר. "כאשר כבר עוצרים את המתפרעים הללו, אזי אין שום בקשת מעצר והבקשות של המשטרה הם לשחרור בתנאים.. וכאשר לא מתקבלות טענות המשטרה אין ערר, אין עיכוב ביצוע אין כלום. - זוכר כמה פעמים טיפלתי בילדות שחסמו כביש, והמשטרה- פרקליטות - שי ניצן - בית המשפט העליון ביקשו וקיבלו מעצרים עד לתום ההליכים !!! משמע ילדה בת 14 לכלא למשך חודשיים שלושה רק בגלל שחסמה כביש - מה קרה היום ??? המשטרה שכחה לעבוד? בפרקליטות לא יודעים מה זה תום ההליכים????".

"ואחרונים, כלי התקשורת למיניהם - כאשר אנחנו הפגנו וצעקנו כל הפגנה הפכה להיות מרי אזרחי, כל חסימת כביש הפכה להיות סכנה לדמוקרטיה - פתאום אין סכנה ואין דמוקרטיה, אין שלטון חוק ואין את כל הססמאות שהשתמשתם בהם נגדנו צביעות במיטבה".

"ואחרי כל אלה, יש סימן אחד לאופטימיות. יש לי במשרד ארונות ענקיים שמכילים קלסרים גדולים שבהם אני לוקח את כל התקדימים של השמאל ומביא אותם לדיונים כאשר אני מייצג עצורים מהימין".

לדבריו: "הארונות הללו "יפגשו" בימים הקרובים את הפרוטוקולים של כל השמאלנים, את בקשות השחרור של האנרכיסטים, את ההחלטות שנתנו באשר לחופש הביטוי וחופש ההפגנה, ובעיקר את הסרטונים המתעדים התפרעויות והפרות סדר בקנה מידה שאני לא זוכר - אם ייעצרו את הלקוחות שלי בעתיד על אירועים כגון דא, תמיד יהיה ניתן להביא את הקלסרים לבית המשפט ולבקש מהשופטים דין אחד - לימין ולשמאל", מסכם בן גביר.

איתמר בן גביר הפגנת מחאה מפגיני שמאל שמאל קיצוני משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד