י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אתר קבורה ייעודי

גנץ משנה מדיניות - יתנגד לשחרור גופות מחבלים

אחרי שב-2017 החליט הקבינט המדיני - ביטחוני שלא להחזיר את גופותיהם של מחבלי החמאס למשפחותיהם, אלא לקבור אותן במקום ייעודי כחלק מהמדיניות להשיב את הנעדרים הישראלים בעזה • שר הביטחון גנץ משנה מדיניות ומודיע כי ידרוש להחמיר עם השבת גופות מחבלים גם לכאלה שאינם משוייכים ל'חמאס'

גנץ משנה מדיניות - יתנגד לשחרור גופות מחבלים
אורון שאול והדר גולדין. צילום: באדיבות המשפחות

שר הביטחון בני גנץ מציב את סוגיית השבויים והנעדרים בעדיפות - ומשנה מדיניות. כמו כן, גנץ הודיע כי יפעל בקבינט המדיני ביטחוני להחמרת הקריטריונים לשחרור גופות מחבלים.

שר הביטחון ורה"מ החליפי בני גנץ, ידרוש להחמיר במדיניות שחרור גופות המחבלים, ולא לשחררן למעט במקרים חריגים. גנץ מתכנן להביא את המדיניות החדשה לאישור הקבינט המדיני־ביטחוני כבר בשבועות הקרובים.

בדיונים פנימיים שהתקיימו במשרד הביטחון אמר שר הביטחון כי יש לשים את סוגיית השבויים והנעדרים בעדיפות עליונה. כך מפרסמת הבוקר (א') כתבת צבא וביטחון של "ישראל היום"-לילך שובל.

גנץ הצהיר על כוונתו להביא לשינוי המדיניות הנהוגה בנוגע להשבת גופות מחבלים, בתשובה שהגישה המדינה לבג"ץ בפרשת המחבל אחמד עריקאת, שבה נכתב כי: "השר עודנו פועל להעלאת סוגיית שינוי המדיניות המעוגנת כיום בהחלטת הקבינט המדיני־ביטחוני מיום 1.1.17, לבחינה מחודשת בקבינט המדיני־ביטחוני".

עוד נמסר ממשרד הביטחון בתשובה לבג"ץ כי ב־16 ביולי "נדונה הסוגיה במהלך שיח בין שר הביטחון ליועץ המשפטי לממשלה".

בפרשת עריקאת המדוברת עתרו קרובי משפחתו של המחבל אחמד עריקאת להשבת גופתו. עריקאת, תושב אבו־דיס, ניסה בינואר האחרון לדרוס לוחמי מג"ב במחסום הסמוך לאבו־דיס ונורה על ידם למוות. המפגע הוא קרוב משפחתו של בכיר הרשות, סאיב עריקאת. מכיוון שהוא אינו משויך לחמאס, על פי המדיניות שנקבעה ב־2017, לא הייתה מניעה להשיב את גופתו לידי משפחתו.

כזכור, בינואר 2017 החליט הקבינט המדיני־ביטחוני שלא להחזיר למשפחותיהם של מחבלי חמאס את גופותיהם, אלא לקבור אותן באתר קבורה ייעודי. כן נקבע כי לא יושבו גופות מחבלים שביצעו פיגועים המוגדרים כחריגים. בלשכת רה"מ ציינו אז כי מדובר בחלק מהמדיניות שנועדה להשיב לישראל את האזרחים המוחזקים בעזה, אברה מנגיסטו והישאם א־סייד, וכן גופות חללי צה"ל, אורון שאול והדר גולדין.

גופות מחבלים חילופי שבויים חמאס בני גנץ אורון שאול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד