י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המחאה מול נתניהו

שוב הפגנות סוערות ברחבי הארץ; שמונה שתקפו מפגינים נעצרו

מחאות השמאל הסוערות לא פוסקות: אמש (מוצ"ש) התקיימו מחאות המוניות בכמה נקודות ברחבי הארץ • בכמה מן ההפגנות דיווחו המוחים כי אלמונים תקפו אותם. באחת ההפגנות אף נדקר מפגין בצווארו • לראשונה התקיימה מחאה גם מול ביתו של ראש הממשלה נתניהו ביישוב קיסריה

שוב הפגנות סוערות ברחבי הארץ; שמונה שתקפו מפגינים נעצרו
מחאת השמאל אמש צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

כמו בכל השבועות האחרונים, גם הלילה התקיימו הפגנות המוניות בכמה נקודות ברחבי הארץ, כאשר המוקד העיקרי הוא מול מעון ראש הממשלה. בנוסף להפגנה הקבועה ברחוב בלפור בבירה, התקיימו הפגנות במוקדים רבים ברחבי הארץ בין היתר בפארק צ'ארלס קלור בתל אביב, גם שם המשטרה, באמצעות מאות שוטרים, אבטחה את המשתתפים ופעלה לשמירה על הסדר הציבורי והזרמת התנועה.

בכמה הפגנות שהתקיימו ברחבי הארץ, דיווחו מפגינים כי אלמונים תקפו אותם באלימות. כך במחאה שהתקיימה סמוך לאחד היישובים בעוטף עזה, נדקר אחד המפגינים בצווארו במהלך קטטה שהתפתחה בין מפגינים למתנגדי המחאה. המפגין נפצע באורח קל. הבוקר (א') הודיעה המשטרה כי עצרה במהלך הלילה צעיר בשנות ה-20 לחייו, תושב איזור הדרום, בחשד שהיה מעורב בתקיפה. הצעיר הועבר לחקירה בתחנת המשטרה בשדרות והיום תבקש המשטרה להאריך את מעצרו. במקביל, נמשכות הפעולות לאיתור המעורבים האחרים.

מחאת השמאל\\צילום:פלאש 90

מחאת השמאל\\צילום: פלאש 90

בנוסף, במהלך ההפגנה הקבועה ברחוב בלפור, טענו המפגינים כי הותקפו על ידי אזרחים שחלפו במקום. מאוחר יותר דיווחה המשטרה כי עצרה צעיר כבן 27 החשוד בתקיפה. בחיפוש שערכו השוטרים, איתרו ברשותו אבוקה, תרסיס גז וחומר החשוד כסם מסוכן. 5 חשודים נוספים עוכבו בגין הפרת הסדר הציבורי.

גם במחאה שהתקיימה נגד ראש הממשלה והתנהלות הממשלה במחלף אלוף שדה, הותז גז מדמיע על המפגינים מרכב שחלף במקום. הבוקר עצרה המשטרה חשוד כבן 34 תושב רמת גן בחשד למעשה. החשוד נחקר בתחנת המשטרה ובתום החקירה הוא נכלא. היום המשטרה תבקש להאריך את מעצרו בבית משפט השלום בת"א. במשטרה חושדים כי בעת קיום המחאה חלף החשוד ברכב וריסס לעבר משתתפי ההפגנה גז פלפל.

במהלך המחאות שהתקיימו ברחבי הארץ הניפו המפגינים דגלים ושלטים נגד התנהלות הממשלה בתקופת משבר הקורונה והמצב הכלכלי. חלק מהמפגינים קראו קריאות בגנותו של ראש הממשלה נתניהו וקראו להתפטרותו. כוחות גדולים של משטרה פעלו במקום וניסו למנוע מהמפגינים לצאת בצעדה ולחסום את צירי התנועה באזור, תוך מזעור ההפרעה והפגיעה בשגרת החיים של תושבי האזור. אמש, לראשונה, הגיעו רבים מהמפגינים נגד התנהלות הממשלה סמוך לביתם של משפחת נתניהו בקיסריה.

מוקדם יותר אמש הודיעה המשטרה כי השלימה את היערכותה לקראת המחאות המתוכננות להתקיים ברחבי הארץ. מאות שוטרים נפרסו במוקדים השונים וערוכים במספר מעגלי אבטחה וסדר לקראת המחאות הצפויות.

שר הביטחון בני גנץ התייחס לתקיפת המפגינים הלילה וכתב: ”הזכות להפגין קדושה. מי שמרים יד על מפגינים ומאיים באלימות חייב להיענש בחומרה. אני סומך על רשויות אכיפת החוק שישימו את ידיהן על התוקפים וימצו עימם את הדין".

גם שר החוץ גבי אשכנזי גינה את האירועים בהם הותקפו מפגינים כמה מקרים ברחבי הארץ. "אני מגנה בכל תוקף את התקיפות האלימות של מפגינים הערב וקורא למשטרה לפתוח בחקירה ולבוא חשבון עם התוקפים", כתב אשכנזי והוסיף, "אפס סובלנות לאלימות בכל צורה שהיא לפני שיהיה מאוחר מדי. זכותם של אזרחים במדינה הזו לצאת ולהפגין ואדאג לשמור על זכות זו בכל דרך".

מפגינים הפגנות בנימין נתניהו משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד