י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סיים ש"ס בכל שנה

מרביץ תורה לעדרים: רבי אריה אליהו פרוימן זצ"ל

הגאון החסיד רבי אריה אליהו פרוימן זצ"ל הר"מ של גור מישיבת חידושי הרי"ם שחזר ללמוד בכולל אחרי חתונת בתו האחרונה נפטר בליל שבת קודש בגיל 80 

מרביץ תורה לעדרים: רבי אריה אליהו פרוימן זצ"ל
נרות זיכרון. אילוסטרציה צילום: pixabay

ברוך דיין האמת: בליל שבת קודש נפטר לבית עולמו הגאון החסיד רבי אריה אליהו פרוימן זצ"ל מראשי ישיבת חידושי הרי"ם גור בתל אביב והוא בן 80 בפטירתו. 

בשנים האחרונים חלה ונחלש, לפני תקופה התאשפז ב'אסותא אשדוד' במצב לא טוב לאחר אירוע מוחי שעבר ובליל שבת קודש השיב את נשמתו ליוצרה למגינת לב משפחתו ואוהביו. 

תולדותיו: המנוח זצ"ל נולד בארץ הקודש בכ' טבת ת"ש לאביו הרה"ח רבי קלמן קלונימוס פרוימן ז"ל, כל חייו היה דבוק ברבותיו מגור זיע"א ויבלחט"א בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו בתו של הרה"ח ר' משה גדליהו מרקוביץ ז"ל. 

במשך שנים רבות הרביץ תורה לעדרים בישיבת 'חידושי הרי"ם' של חסידות גור בתל אביב וקבע את מקום תפילתו בשטיבל של גור ברחוב הרב דסלר בבני ברק שם שימש כבעל תפילה ידוע וכיבד את ה' מגרונו בשבתות ובימים טובים. 

הוא נודע כתלמיד חכם עצום שהתורה הייתה משוש חייו בעמל ובהתמדה עצומה, יהודי יקר, שייף עייל שייף נפיק, עסיק באורייתא תדירא ולא מחזיק טיבותא לנפשיה, ובכל שנה סיים את הש"ס. 

כחודש לאחר נישואי בתו האחרונה הודיע להנהלת ישיבת חידושי הרי"ם על פרישתו ורבי אריה הגיע לר' מטי'ס גרינבוים מהכולל של חסידות גור ברחוב הרב מלצר בבני ברק ובקשתו בפיו: "ר' מטי'ס, אני רוצה ללמוד בכולל" וכך היה מאז ישב ולמד בכל כוחו. 

בשנים האחרונות עבר להתגורר באשדוד ליד ילדיו. וגם שם בשטיבל הגוראי הייתה יגיעתו המופלאה בתורה לשם דבר. 

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך אחד עשר ילדים, בנים ובנות, חתנים וצאצאים רבים. 

מסע הלוויה התקיים במוצאי שבת בבית החיים באשדוד שם נטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

חסידות גור אריה אליהו פרוימן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד