ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
תיק 4000

משפט נתניהו: בפרקליטות דוחים את טענות אלוביץ' להסתרת חומרי חקירה

פרקליטות המדינה השיבה הבוקר את תשובתה לבית המשפט בנוגע לטענות עורכת דינו של שאול אלוביץ', על ההקלטות מחקירות בנו, אור. "מטענותיהם עולה דווקא שכל חומרי החקירה נמסרו לעיונם, שהרי רק כך יכלו באי כוחם לאתר פערים בין התיעוד והתמלול"

משפט נתניהו: בפרקליטות דוחים את טענות אלוביץ' להסתרת חומרי חקירה
שאול אלוביץ בבית המשפט צילום: פלאש 90

בבית משפט המחוזי בירושלים התקיים ביום ראשון שעבר הדיון השני במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויתר הנאשמים. מדובר בדיון תזכורת, בו נקבע תהליך ניהול המשפט. מאחר ולא מדובר בדיון משמעותי, הנאשמים ובהם ראש הממשלה לא התבקשו להיות נוכחים באופן פיזי בדיון, אך שאול אלוביץ', הנאשם בתיק 4000, בחר להגיע לדיון בליווי עו"ד מיכל רוזן-עוזר.

במהלך הדיון, טענה פרקליטתו של אלוביץ', מיכל רוזן-עוזר כי הפרקליטות לא העבירה להם את כל חומרי החקירה. לטענתה, תמליל של שיחה שקיימה החוקרת עם בנו של אלוביץ', אור, בה ניסתה ללחוץ עליו לשכנע אותו כי יפעיל לחץ על אביו להחליף את עו"ד ז'ק חן - הוסתרה מחומרי החקירה. מיכל רוזן-עוזר הציגה את תמליל השיחה בבית המשפט והעבירה ביקורת על התנהלות החקירה.

בתגובה, פנתה השופטת לנציגת הפרקליטות עו"ד ליאת בו ארי ותהתה לפשר העניין: "איך קורה שדבר שעולה לבדיקה, לא נבדק עד הסוף?". בן ארי השיבה כי היא צריכה לבדוק את הנושא. בתום הדיון, דרשה השופטת רבקה פרידמן-פלדמן כי המדינה תשיב בתוך שבוע על תמליל השיחה שהושמע בדיון.

הבוקר (ראשון), השיבה פרקליטות המדינה את תגובה בנושא לבית המשפט. "ראשית", מבהירים בפרקליטות, "כי אין כל בסיס לטענות בדבר הסתרת חומרי חקירה מפניהם של החשודים ועורכי דינם, או פעולה מכוונת שנועדה למנוע מהם עיון בחומרים. נהפוך הוא – מטענותיהם עולה דווקא שכל חומרי החקירה נמסרו לעיונם, שהרי רק כך יכלו באי כוחם לאתר פערים בין התיעוד והתמלול. תמליל השיחה הועמד לעיון הנאשמים".

"יתרה מכך", במהלך השבוע שקדם לדיון, סייעו עורכי הדין של הפרקליטות לעורכי הדין של אלוביץ', לאתר את התמליל, והם אף אלה שהפנו אותם לתיעוד הקולי הקיים בחומר שבידי באי כוח הנאשמים, על מנת שיוכלו לוודא שקובץ התמלול אכן מתייחס לאותה שיחה בין הנחקר לחוקרת. ברור שהתנהלות זאת אינה עולה בקנה אחד עם טענות הנאשם לניסיון הסתרה".

באשר לטענות כי קיימים פערים בין ההקלטות לתמלילי החקירה, טוענים בפרקליטות כי ההקלטה הועברה לתמלול על ידי גוף חיצוני המספק שירותי תמלול ליחידות החוקרות, שאינו בקיא כלל וכלל בנושאי החקירה. "וממילא, אין כל שחר לטענה שהתמליל נערך כפי שנערך על ידי הרשויות החוקרות במטרה להסתיר דבר כלשהו", אומרים בפרקליטות.

בנוסף דוחים בפרקליטות את הטעה כי החוקרת דחקה בבנו של אלוביץ' להפעיל לחץ על אביו להחליף את עורך דינו וטוענים כי מתיעוד השיחה בין אור אלוביץ' לחוקרת עולה כי הוא שיזם והעלה בפני החוקרת את החשש הנוגע לייצוגו של אביו על ידי עו"ד ז'ק חן וכי בדברי החוקרת לא הייתה כל הנחיה לאור אלוביץ' בנוגע למערכת היחסים שבין אביו ועורך דינו.

"על בסיס כל המפורט בתגובה זאת", מבקשים בפרקליטות מבית המשפט, "יש לדחות את טענותיהם של אלוביץ' ועורכי דינו שהוצגו בדיון".

בתוך כך, בית המשפט המחוזי בירושלים קבע היום כי הדיון הבא במשפטו של ראש הממשלה יתקיים ביום ראשון ה-6.12 בשעה 10:00, כפי שהחליט בית המשפט, ראש הממשלה ויתר הנאשמים בתיקים יחוייבו להתייצב בדיון.

משפטו של בנימין נתניהו חומרי חקירה שאול אלוביץ תיק 4000 פרקליטות המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד