י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מוסר כפול או עיוורון צבעים?

אצל החרדים שתקו; ועדת הפנים תדון בשימוש במכת"זיות

במהלך השבועות האחרונים מתקיימות מחאות סוערות של ארגוני השמאל כנגד המשך כהונתו של ראש הממשלה נתניהו • המחאות גולשות לעיתים לפסים אלימים והמפגינים מפוזרים בכוח על ידי המשטרה, שלא בוחלת משימוש באמצעים בהם היא משתמשת באופן תדיר בעיקר בפיזור מפגינים חרדים • אלא שכעת נזעקים חברי הכנסת לדיון בחוקיות המכתזי"ת

אצל החרדים שתקו; ועדת הפנים תדון בשימוש במכת"זיות
מכת"זית משטרה מתיזה בואש צילום: יניב נדב, פלאש 90

לאור התיעודים המתפרסמים מידי כמה ימים מהפגנת ה'דגלים השחורים' המתקיימות בעיקר מול מעון רה"מ בי-ם ובתל אביב, בהם המשטרה מפזרת את המפגינים מידי לילה על ידי שימוש במכתזיות - יתקיים דיון מיוחד השבוע בכנסת על השימוש בכוח המשטרתי נגד המפגינים.

יושבת ראש ועדת הפנים הודיעה היום (ראשון) כי בכוונתה לכנס דיון מיוחד ביום שלישי השבוע לדון על התנהלות המשטרה מול המפגינים, "בעקבות עדויות רבות של מפגינים שהתלוננו על שימוש מופרז ומנוגד להנחיות של המשטרה במכת"זיות שהוביל לפציעות חמורות", נמסר.

הוועדה תתכנס ביום שלישי הקרוב לשם יוזמנו נציגי המפגינים, נציגי המשטרה ונציגי המשרד לביטחון פנים, כשעל השולחן יתמקדו בדגש על שימוש המשטרה במכתזיות המתיזות מים כחולים בעוצמה על המפגינים במטרה לפזרם.

חברת הכנסת חיימוביץ' אומרת "הזכות להפגין היא אחת מזכויות היסוד במדינת ישראל, וחלק מתפקידנו החשובים ביותר בממשלה הוא להגן עליה, גם אם היא לא נוחה לחלק ממוסדות השלטון. על המדינה לדאוג למפגינים ולאפשר להם את חופש ההפגנה בצורה המיטבית".

עוד היא הוסיפה כי "משטרת ישראל אמונה על שמירת הסדר בהפגנות, ובזמנים מורכבים כאלה, מתמודדת עם אתגר קשה במיוחד עושה כל שביכולתה לשמור את הסדר בצורה מאוזנת וראויה. יחד עם זאת, במקרים רבים נעשה שימוש בכח לא סביר, שפוגע במפגינים, ופוגע בזכות היסוד הכל כך חשובה הזאת".

באופן תמוה, הדיון על שימוש בכוח המופרז של המשטרה ושימוש בפרשים ומכתזיות מגיע דווקא על רקע ההפגנות נגד ראש הממשלה, זה בזמן שהמשטרה משתמשת בכלים הללו במשך שנים בעיקר בהפגנות כנגד הציבור החרדי, ולא עוד אלא אף הגדילה לעשות והשתמשה בבואש שלא נראה בהפגנות מציבורים אחרים. ואין פוצה פה.

מי שהרים הבוקר קול זעקה בנושא הוא חבר הכנסת יעקב מרגי, שתהה "מה קרה שהתעוררתם?", הוא מזכיר כי "המכתזי"ת בשימוש המשטרה שנים רבות ואני ממליץ לכם להמתין עם הדיון על המכתזי"ת בשל יעילות הדיון עד שהמשטרה תתיז איתה את הבואש המצחין. זהו מוסר כפול או עיוורון צבעים?".

מפגינים מכתזית משטרה יעקב מרגי ראש הממשלה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד