י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
עליה במספר הנתפסים

משרד החוץ מזהיר מפני הברחה של צמח הגת לבריטניה

בעת האחרונה ישראלי רבים שמנסים להבריח את צמח הגת לבריטניה נעצרים בעודם בשדה ולקחים למעצר • משרד החוץ מזהיר מפני אחזקה וההעברה של הצמח לבריטניה, שם בניגוד לישראל הוא אינו חוקי

משרד החוץ מזהיר מפני הברחה של צמח הגת לבריטניה
צמח הגת צילום: wikipedia

עלייה במספר האזרחים הישראלים הנעצרים בבריטניה כשברשותם צמח הגת האסור לאחזקה במדינה. בעת האחרונה אנו עדים לעלייה במספר האזרחים הישראלים הנעצרים בבריטניה וברשותם צמח גת.

משרד החוץ מבקש להבהיר כי למרות שבארץ הצמח נחשב לחוקי, בבריטניה הוא מוגדר כסם לא חוקי והמחזיק בו עלול להיות צפוי למאסר. לפיכך משרד החוץ מזהיר את הישראלים שלא יעבירו את הצמח בדרכם לבריטניה.

"על כן אנו חוזרים על אזהרותינו לנוסעים לחו"ל לוודא שתיק הנסיעות שלהם אינו מכיל חפצים אשר אסורים לשימוש והחזקה בבריטניה, לרבות הצמח גת. אזרח ישראלי אשר ייתפס שברשותו גת צפוי למשפט ולעונשים הקבועים בחוק הבריטי." כך פרסמו במשרד החוץ.

עוד נאמר. כי משרד החוץ והמחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי שבים ומתריעים על תופעה מדאיגה זו ומזהירים צעירים ומשפחותיהם לבל יתפתו להברחת הגת שעלול להסתיים בתקופת מאסר ארוכה במדינה זרה, בהוצאות רבות למשפחה ולקשיים נפשיים לעצור.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' רק בחודש מאי האחרון ניצלה ישראלית ממעצר ארוך באירלנד, לאחר שהשופט השתכנע שהיא לא הבינה את חומרת ניסיון הכנסת "גת" למדינה, היא חשבה שאין עם זה שום בעיה, מאחר שבישראל הגת הוא חוקי.

הצעירה הישראלית שנתפסה, הביאה איתה גת בשווי של 20,000 אירו לשדה התעופה של דבלין לפני כ-11 חודשים, אך לאחר מעצר בית ארוך אצל אחד מאנשי הקהילה החרדית בדבלין, היא שוחררה לארץ.

הדיון נערך בבית המשפט הפלילי בדבלין, שם השופט השתכנע כי הצעירה בת ה-19 במקור מתל אביב, שנעצרה לאחר שהגיעה מטיסה מפינלנד, הייתה תמימה ולא ידעה כי היא נפלה קרבן למבריחים שהשתמשו בה וכי הסחר והאחזקה בצמח אסורים.

 

גת הברחת גת בריטניה משרד החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד