י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
קירור על ידי מגבות ומזגן

בתוך שעות: שתי ילדות נשכחו ברכב, מצבה של אחת מהן בינוני

הבוקר הוזעקו כוחות ההצלה במודיעין עילית בעקבות דיווח על פעוטה שנשכחה ברכב וחולצה על ידי ערנות ותושייה שגילו עוברי אורח • הילדה הועלתה לאחד הבתים הסמוכים שם היא קיבלה טיפול רפואי שכלל קירור על ידי מגבות ומזגן ופונתה לבית החולים כשמצבה בינוני • האירוע במודיעין עילית מצטרף לזירה אחרת בבאר יעקב שם נשכחה ילדה כבת 5 ומצבה מוגדר קל

בתוך שעות: שתי ילדות נשכחו ברכב, מצבה של אחת מהן בינוני
אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

כוחות ההצלה הוזעקו הבוקר לרחוב נתיבות שלום במודיעין עילית, לאחר שאזרחים שחלפו במקום זיהו פעוטה בתוך רכב סגור, לאחר שככל הנראה נשכחה. המתנדבים העניקו לפעוטה, כבת שבעה חודשים, טיפול רפואי לאחר ששהתה ברכב זמן ממושך והיא פונתה על ידי אמבולנס לבית החולים שיבא בתל השומר במצב בינוני.

"הייתי בבית הכנסת הסמוך כשקיבלתי דיווח ממוקד הכוננים של מד"א על האירוע", מספר חובש רפואת חירום במד"א חנניה ליינר. "מיד רצתי למקום ונאמר לי שהילדה חולצה מהרכב והועלתה לאחד הבתים בבניין, הוא מוסיף.

החובש הוסיף כי הפעוטה הייתה חמה למגע. "מייד התחלנו בטיפול רפואי מציל חיים שכלל קירור ע"י מגבות ומזגן. בתוך מספר דקות חום גופה ירד ומצבה השתפר ופינינו אותה לבית החולים במצב יציב."

שמואל רוזנגרטן ראש סניף איחוד הצלה במודיעין עילית סיפר: "מדובר בפעוטה כבת 7 חודשים ששהתה ברכב זמן ממושך והועלתה לדירת מגורים. לאחר הסיוע הראשוני היא פונתה לבית החולים שיבא בתל השומר כשמצבה בשלב זה מוגדר יציב".

בתוך כך, ילדה כבת 5 נמצאה ברכב באר יעקב לאחר ששהתה בו זמן רב. איציק מישקובסקי חובש באיחוד הצלה שהעניק סיוע ראשוני בבאר סיפר: "כשהגענו למקום נתקלנו בילדה כבת 5 שלדברי בני המשפחה שהתה ברכב זמן ממושך. הענקנו לה סיוע ראשוני ומצבה מוגדר קל".

כזכור, רק לפני כשבוע נפטר ילד בן 4, שאותר על ידי כוחות ההצלה כשהוא מחוסר הכרה בבית מגורים בעיר דימונה, ככל הנראה לאחר שנשכח זמן מה ברכב. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו במצב קריטי לבית החולים סורוקה בבאר שבע עם סימני מכת חום תוך כדי פעולות החייאה, בני משפחתו ביקשו להעתיר לרפואתו, אולם בבית החולים נאלצו כעבור שעה לקבוע את מותו.

מבית החולים סורוקה נמסר כי "פעוט בן 4 פונה מדימונה למלר"ד ילדים, תוך כדי החייאה. לצערנו, הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. הודעה נמסרה לבני המשפחה".

באגף דוברות והסברה של איחוד הצלה קוראים שוב להקפיד על הנחיות הבטיחות והזהירות ולא להשאיר ילדים או פעוטות ללא השגחה בכלי רכב אפילו לא לרגע. זהירות ונקיטה בכללי הבטיחות ימנעו אסונות מיותרים בפרט בימים חמים אלו.

המשטרה כאמור פתחה בחקירת נסיבות האירוע.

שכחת ילדים ברכב מודיעין עילית איחוד הצלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד