י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
קואליציה במשבר

פורום קבינט הקורונה צומצם: השר ליצמן זעם על נתניהו והצביע נגד

בעקבות הקושי של ראש הממשלה בניהול קבינט הקורונה בגלל ריבוי המשתתפים, החליט נתניהו לצמצם את מספר השרים המשתתפים בקבינט לעשרה בלבד. בין השישה שהודחו נמצא גם השר יעקב ליצמן, שהצביע נגד ההחלטה ועזב את הישיבה תוך שהוא זועם על ראש הממשלה

פורום קבינט הקורונה צומצם: השר ליצמן זעם על נתניהו והצביע נגד
נתניהו וליצמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שרי הממשלה אישרו לפני שעה קלה את צמצום מספר השרים המשתתפים בקבינט הקורונה, כאשר במקום 16 שרים, יכהנו בקבינט רק עשרה חברים. בין המודחים מהפורום נמצאים שישה שרים ובראשם מי שכיהן כשר הבריאות בעשור האחרון, יעקב ליצמן.

קודם האישור, זעם השר יעקב ליצמן על ההחלטה ואמר כי "זה לא הגיוני שמי שמחזיק בניסיון גדול בתחום הבריאות וניהל את הגל הראשון לא ישתתף בדיונים".

ראש הממשלה נתניהו ניסה להסביר כי לא ניתן להרחיב את הפורום כי אז מתקשים לקבל החלטות, והציע לליצמן לכהן כמשקיף, אך ליצמן סירב. "אין לי מה להשקיף, שאני הייתי במשרד הבריאות הכל התנהל בצורה טובה? לא הגיוני שאני לא ייקח חלק בפורום".

גם שר החינוך יואב גלנט שהוצא מהפורום אמר קודם ההצבעה כי "זה לא הגיוני שאני שומע על ההחלטות שנוגעות לחינוך דרך התקשורת ולא לוקח חלק בדיונים". נתניהו התחייב כי מזכיר הממשלה יעדכן את השר ויזמין שרים שנוגעים לדיון למרות שאינם חברים.

לבסוף, השר יעקב ליצמן הצביע נגד הקמת הקבינט המצומצם ועזב בזעם. מי שיכנסו לפורום יהיו ראש הממשלה נתניהו, ראש הממשלה החליפי גנץ, שר הבריאות אדלשטיין, שר האוצר ישראל כץ, והשרים, אשכנזי, שי, ניסנקורן, עמיר פרץ ודרעי.

יהדות התורה נותרת בשל כך המפלגה היחידה בקואליציה שנשארת ללא ייצוג בפורום המצומצם של קבינט הקורונה.

קורונה יעקב ליצמן בנימין נתניהו יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד