י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סיים את שליחותו בעולם

העובד שתיקן את החומה מת מדום לב פתאומי

בשבוע שעבר התמוטטה החומה של בית החיים בראדומסק שבפולין, למרבה הפלא אחד העובדים הגויים שדאג לבית העלמין ואף תיקן את החומה שנפלה - נפטר באורח פתאומי. הסיפור המלא ב'בחדרי חרדים'

העובד שתיקן את החומה מת מדום לב פתאומי
נפילת החומה בראדומסק צילום: באדיבות המצלם

לאחר שקרסה חומת בית העלמין בראדומסק - פולין, הגיע אחד העובדים לתקן את הקיר, גוי מקומי שדואג לבית העלמין היהודי מזה שנים, לאחר שסיים לשפץ, שב לביתו והתמוטט מדום לב פתאומי ונפטר. 

חומת בית העלמין הגדול בראדומסק נבנתה כבר לפני שנים, ועם השנים סדקים רבים נוצרו בה עד להתמוטטותה ביום שלישי בשבוע שעבר.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי שליח וועד הכנסת אורחים בראדומסק הנמצא גם בתקופה זו בראדומסק באופן תמידי, דיווח על כך לעסקני 'הכנסת אורחים', שנכנסו לפעול כדי להביא במהירות האפשרית לתיקון החומה מחדש.

הצוותים העירוניים יחד עם סיוע מהמשטרה המקומית אשר סיירה במקום ושמרה על בית העלמין מפני פורצים, שלא יעשו במקום ככל העולה על רוחם, פעלו כדי לסיים את עבודות תיקון החומה שנפלה.

העסקן ר' יהודה ברייער גולל בשיחה לעיתון "יתד נאמן" סיפור מעניין. לדבריו: "ישנם שני אחים גויים המסייעים כבר שנים רבות ליהודים הבאים לפקוד את המקום ואף סייעו מול הרשויות בעיר. כשראו שהחומה נפלה, מיד נכנסו לפעולה, ואחד האחים אף הגיע למקום ועבד פיזית על מנת לתקן את הגדר, הוא הצליח להקים גדר זמנית סביב תל האבנים שנפל, עד שהחומה תתוקן בימים הקרובים".

"בשעות הצהרים אחרי שסיים לעבוד במקום חזר לביתו והתמוטט מדום לב ומת במקום". לדבריו "הגוי גמר את שליחותו בעולם ויהי לפלא".

הכנסת אורחים - ראדומסק, הוא המקום היחיד הפעיל בפולין בכל תקופת הקורונה כמעט כל יום מגיעים אנשים גם מבקרים מאירופה וגם כל השוחטים שנמצאים בפולין מגיעים למקום, שם יש אוכל חם כל יום ומקווה מפואר בית כנסת עם ספר תורה לצד בניין עם חדרי שינה ברמה של מלון מפואר. 

במקום נמצא ציונו של בעל ה'תפארת שלמה' מראדומסק זיע"א, הממוקם בין וורשה לקראקוב, סמוך ללודז', במרכז פולין.

ראדומסק פולין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד