כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אחרי 30 שנה

שר המשפטים מצטרף למאבק נגד אפליית החרדים

לאחר מאבק שנמשך 30 שנה, שר המשפטים האמריקאי מצטרף למאבק נגד אפליית יהודים חרדים המונע מהם מלהתגורר בארמונט • "הכרענו כי מדיניות החלוקה לאזורים של ארמונט, מטילה 'נטל ניכר' על חופש הדת של הקהילה היהודית החרדית"

שר המשפטים מצטרף למאבק נגד אפליית החרדים
חרדים בניו יורק צילום: באדיבות המצלם

בסוף השבוע אישר משרד המשפטים האמריקני להגיש כתב-תביעה נגד מועצת ארמונט, בשל צעדים שננקטו, "המגבילים באופן בלתי-סביר את חופש הדת של הקהילה היהודית החרדית במקום".

מאבק שניהלה אגודת ישראל באמריקה במשך 30 שנה, יחד עם ארגונים נוספים, למניעת אפליה של יהודים חרדים המבקשים לבוא להתגורר בכל מקום בארה"ב, מתקרב לסיומו עם החלטה של שר המשפטים האמריקני, ויליאם באר, לתבוע את מועצת הכפר ארמונט, ליד מונסי, בנושא זה.

השבוע אישר משרד המשפטים האמריקני להגיש כתב-תביעה נגד מועצת ארמונט בניו יורק, בשל צעדים שננקטו, "המגבילים באופן בלתי-סביר את חופש הדת של הקהילה היהודית החרדית במקום". זאת אחרי שהמועצה החליטה שבחלק מהאזורים בורמונט לא ניתן לבנות מבני ציבור כמו בתי כנסת, ישיבות וכד'.

במכתבה כותבת פרקליטת המדינה למחוז הדרומי של מדינת ניו יורק, אודרי שטראוס: "הכרענו כי מדיניות החלוקה לאזורים של ארמונט, מטילה 'נטל ניכר' על חופש הדת של הקהילה היהודית החרדית. מפלה לרעה את הקהילה היהודית החרדית 'על בסיס דת או השתייכות דתית'. וכן 'מגבילה באופן בלתי-סביר התכנסויות, מוסדות או מבנים דתיים'."

בהמשך המכתב, מזהירה הפרקליטה כי אם בתוך שבועיים מקבלת מכתבה, לא תתקבל "תגובה ממשית המביאה את נכונותה של המועצה להגיע לפתרון, ינקטו צעדים משפטיים".

אגודת ישראל באמריקה מתנגדת מזה זמן רב לאפליה הקיימת באמצעות חוקי הפרדת השימוש, המחלקים את הקרקעות בהתאם לייעודן, המפלים לרעה יהודים חרדים. משרדי אגודת ישראל בוושינגטון מילאו תפקיד פעיל בניסוח וקידום העברת החוק האמור שאוסר חלוקה לאזורים של קרקעות בצורה המפלה ציבור כלשהו. נציגי אגודת ישראל העלו את הנושא בפני שר המשפטים, המשמש גם כתובע הכללי, וויליאם באר, במסגרת "משלחת המנהיגות הארצית לוושינגטון" לפני שנה. באותה פגישה, מר באר הבטיח לחברי המשלחת כי אנשי משרדו יעשו כל שביכולתם כדי לוודא שאזרחים אמריקאים לא ימצאו את עצמם מורחקים משכונות מגוריהם בשל אמונתם.

משתתפים באותה משלחת נזכרו כיצד, במהלך הדינר השנתי של אגודת ישראל בשנת תשנ"ב, וויליאם באר, שכיהן כתובע הכללי לראשונה בממשל ג'ורג' ה.וו. בוש, התכבד בקבלת "אות הומניטרי". הסיבה להענקת אות הכבוד, כפי שציין בדבריו נשיא אגודת ישראל באמריקה באותם ימים, הרב משה שרר זצ"ל, היתה החלטתו של התובע באר להגיש תביעה אזרחית נגד מועצת ארמונט, בשל חקיקת תקנות חלוקה לאזורים מתוך כוונה להפריע לצמיחתה של הקהילה היהודית החרדית במקום.

מאז חלפו קרוב לשלושים שנה, ושוב מנסה מועצת הכפר להרחיק יהודים חרדים מתחומה. ובדיוק כפי שהיה אז, גם כעת אגודת ישראל באמריקה רוחשת הכרת הטוב למשרד המשפטים, על נכונותו לנקוט בכל הצעדים הנחוצים כדי להיאבק באפליה דתית ולהבטיח את חופש הדת.

אגודת ישראל אפליית חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד