י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מהראשון עד פון ועד הכשרעס

מיוחד: כמה ר' עמרם בלוי ידעה העיר ירושלים

פטירתו אמש של הרב עמרם בלוי ז"ל מכשרות בד"ץ 'העדה החרדית', הביאה את אחד מצאצאי המשפחה לעשות סדר כמה עמרם בלוי מיתולוגיים היו בעיר הקודש והמקדש. הרשימה לפניכם 

מיוחד: כמה ר' עמרם בלוי ידעה העיר ירושלים
רמי עמרם בלוי הקנאי צילום: באדיבות המצלם

הלילה נעקרה מעיר הקודש והמקדש אחד מדמויתיה המיתולוגיות, שריד לדור דעה, יהודי מלא פיקחות וחן ירושלמי עם זיק שובבי שהיה נסוך על פניו, הלא הוא הרב עמרם בלוי ז"ל המכונה "עמרם פון ועדהכשרעס" ("עמרם מוועד-הכשרות" של העדה החרדית). 

וזאת בכדי להבדילו מעוד מפורסמים וטובים מבני המשפחה שנשאו את השם עמרם בלוי קיבצנו לפניכם את השמות שהיו בירושלים.

1. ר' עמרם בלוי "הראשון" - תלמידו של ה"כתב סופר" מהעיר פרשבורג שבסלובקיה, עלה לירושלים לפני כ-180 שנה במסירות-נפש, והוא מייסד שושלת בלוי בארה"ק.

2. ר' עמרם בלוי "דער קנאי" (הקנאי) - נכדו של הראשון, התפרסם מאד כראש החרדים הקיצונים בשנות קום המדינה מטעם ה'נטורי קרתא'.

3. ר' עמרם בלוי "דער ווייסער" (הלבן) - בן אחיו של הקנאי, תלמיד חכם מופלג ועסקן נדיר מראשי תנועת אגודת ישראל, כונה כך על שם זקנו הבוהק בלובנו (ע"מ להבדילו מדודו שזקנו היה אדמוני). 

4. ר' עמרם בלוי "פון ועדהכשרעס" (מועד הכשרות) - בן אחיו של הלבן. פיקח, מלא חיוניות ושמחה, מאיר פנים לכל. עבד כ-60 שנה בהנהלת ועדת הכשרות של העדה החרדית ונפטר אמש לבית עולמו. 

5. ר' עמרם בלוי, מנכבדי חסידי חב"ד בירושלים שנהרג בתאונה קשה שאירעה בשכונת ארמון הנציב בחודש אדר תשע"ט, היה במשך שנים רבות היה ממנהלי ארגון 'כולל חב"ד'. 

עמרם בלוי נטורי קרתא ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד