י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
על רקע המתיחות

גנץ בפיקוד הצפון: "מי שיבחן אותנו - יפגוש יכולת פעולה גבוהה"

שר הביטחון בני גנץ ערך היום הערכת מצב בגבול הצפוני יחד עם הרמטכ"ל כוכבי בצל החשש מתגובת חיזבאללה על מותו של פעיל הארגון | שר הביטחון מזהיר: "אני מזכיר גם ללבנון וגם לסוריה שהן אחראיות על מה שקורה בשטחן ומשטחן. מדינת ישראל תדרוש את האחריות הזו" • צפו

גנץ בפיקוד הצפון: "מי שיבחן אותנו - יפגוש יכולת פעולה גבוהה"
שר הביטחון גנץ בפיקוד צפון צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

על רקע המתיחות בצפון והחשש מתגובת חיזבאללה לאחר. שר הביטחון בני גנץ היום (ראשון) ביקור בפיקוד הצפון של צה"ל. במהלך הביקור קיים הערכת מצב, בהשתתפות הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, מפקד פיקוד צפון אלוף אמיר ברעם, ראש אמ"ן אלוף תמיר הימן, וראש אמ"ץ אלוף אהרון חליווה.

כזכור, ביום שישי סמוך לכניסת השבת, הודיע צה"ל כי הוחלט להעלות את הכוננות בגבול הצפוני, מחשש לתגובת חיזבאללה לאחר מותו של פעיל הארגון, שעל פי הדיווחים בתקשורת הערבית נהרג בתקיפה ישראלית בסוריה.

בעקבות כך, הוחלט בצה"ל בהתאם להערכות המצב של פיקוד הצפון, לחסום בערב שבת מספר צירים לנסיעת רכבים צבאיים מהים עד הר דב הסמוך לגבול, וכן בצירים אחרים תמנע תנועה רגילה. מנגד, לרכבים אזרחיים התנועה תימשך כרגיל. בצה"ל הדגישו שלא תהיה פגיעה באף אחד מן האתרים והם ישארו פתוחים. בנוסף, הוחלט תגבור הכוחות והעצמת הפעילות במרחב ובוצעו מספר שינויים בפריסת הכוחות בסמוך לגבול לבנון. 

בתום הערכת המצב, במהלך הביקור היום בפיקוד הצפון אמר השר גנץ: "הגעתי לבחון מקרוב את ההיערכות של צה"ל נוכח המתיחות. התרשמתי מאוד מעומק הניתוח, ומאופן ההיערכות של כוחות צה"ל שפועלים בכלל המרחב של פיקוד הצפון. אין למדינת ישראל אינטרסים בסוריה או בלבנון, להוציא אינטרסים ביטחוניים, ואנחנו נמשיך לעמוד על האינטרסים הביטחוניים שלנו שמקפלים בתוכם בעיקר את סוגיית אי ההתבססות האיראנית, אי העברת נשק מתקדם ומניעת התבססות כושר הדיוק בכל מקום במרחב, בין שהוא בסוריה ובין שהוא בלבנון".

"המצב בלבנון ובסוריה הוא מצב לא טוב", הוסיף גנץ, "לא מבחינה כלכלית, לא מבחינת הקורונה, לא מבחינת התשתיות שלהם. אני מזכיר גם ללבנון וגם לסוריה שהן אחראיות על מה שקורה בשטחן ומשטחן. מדינת ישראל תדרוש את האחריות הזו. אנחנו לא מחפשים לבצע הסלמות מיותרות, אבל מי שיבחן אותנו - יפגוש יכולת פעולה מאוד גבוהה ואני מקווה שלא יהיה לנו צורך לעשות בה שימוש".

כזכור, לאחר הערכת מצב בצה"ל, הוחלט כבר ביום חמישי על תגבור נקודתי של כוחות  בפיקוד הצפון, וזאת לאחר חיסולו איש הארגון, עלי כאמל מוחסן ג'וואד, שנהרג על פי דיווחים זרים בתקיפה הישראלית בנמל התעופה הבינלאומי של דמשק.

דיפלומט בביירות העריך בשיחה עם 'כאן חדשות', שארגון חיזבאללה יגיב בוודאות על מותו של אחד מפעיליו בתקיפה שמיוחסת לישראל בדמשק. לדבריו, "התגובה תהיה מוגבלת כיוון שבארגון לא מעוניינים בעימות נרחב עם ישראל".

הוא אמר כי הוא אינו סבור שחיזבאללה ינסה להשתמש בתקרית הזו ובתגובה הצפויה שלו כדי להסיט את תשומת הלב מהמשבר הפוליטי והכלכלי החמור במדינה. לדבריו, חיזבאללה מעוניין שהמצב בדרום לבנון יישאר כמו שהוא והחברה בלבנון לא מאוחדת סביב חיזבאללה בכל מה שקשור לעימות עם ישראל בעת הזו.

בעיתון א-שרק אל-אווסט הפרו סעודי, ציטטו השבוע גורמים לבנוניים שטענו כי הארגון החליט להגיב בהתאם למשוואה שנסראללה הציב בשנה שעברה – תגובה של חיזבאללה מלבנון על כל פגיעה של ישראל באנשי הארגון בסוריה. ביום רביעי נערכה אחר הצהריים הלווייתו של פעיל הארגון, עלי מוחסן, בדרום לבנון.

גבול הצפון בני גנץ חיזבאלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד