י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הקרב יוכרע?

גפני משנה עמדה; הליכוד וכחול לבן מתעקשים

פחות מחודש לפקיעת מועד העברת תקציב המדינה ועדיין אין הכרעה בין כחול לבן לליכוד, מה שעשוי להוביל אותנו לבחירות מוקדמות באופן אוטומטי ללא הצבעה על חוק פיזור הכנסת. בינתיים, גפני משנה עמדה ולא מצדד באף אחד | ח"כ האוזר הוגה פתרון באמצעות הארכת זמן

גפני משנה עמדה; הליכוד וכחול לבן מתעקשים
משה גפני בראשות וועדת הכספים צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

הקרב על התקציב עדיין נמשך, ובעוד המחלוקת האם לחוקק תקציב חד שנתי או דו שנתי ממשיך, הזמן הולך ואוזל, כשבליכוד ובכחול לבן עדיין מתעקשים כל אחד על עמדתו, ובינתיים אחד מאנשי המפתח, יו"ר ועדת הכספים משנה את עמדתו.

יושב ראש ועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני שהודיע לפני למעלה מחודשיים כי "דעתי היא שצריך להכין ולהביא לאישור ועדת הכספים תקציב חד שנתי בהקדם", שינה את דעתו וחדל מלהתעקש על תקציב חד שנתי.

בסביבתו אומרים כי מה שחשוב כעת שיבוא תקציב, לא משנה איזה סוג, לטענתם "עדיף חד שנתי כי זה מה שאפשר להביא הכי מהר", אך, "אם האופציה השניה היא בחירות זה יותר גרוע בהרבה".

בנוסף, בראיונות לתקשורת הבהירו כמה משרי הליכוד כי התעקשות של כחול לבן על תקצבי דו שנתי תגרור את המדינה כולה לבחירות מוקדמות. מנגד מבהירים בכחול לבן כי הם לא יתקפלו מדרישתם, "מאמין ביכולתו של נתניהו לעמוד בהסכמים שחתם עליהם. תקציב חד-שנתי רע למדינת ישראל ומנוגד חזיתית למה שסוכם לפני 3 חודשים", אמר שר החקלאות אלון שוסטר בריאון לגל"צ.

הבוקר (ראשון) צייץ יושב ראש הקואליציה מיקי זוהר, שלוש מילים: "שבוע של הכרעות", כשברקע נותר רק עוד כחודש עד למועד הסופי בו ניתן להעביר את התקציב ואם לא, המשמעות היא הליכה אוטומטית לבחירות מוקדמות. מנגד יו"ר סיעת כחול לבן איתן גינזבורג כתב: "הדיבורים והרמזים לבחירות, דווקא בזמן הזה, עם כל העלויות הכרוכות בכך, הם חוסר אחריות והציבור לא יסלח על כך".

מי שפועל לפתרון הפלונטר הוא חבר הכנסת צבי האוזר מסיעת 'דרך ארץ', שיוזם חקיקת בזק שתידחה את המועד בו דרוש להעביר את חוק הקציב שאמור לפקוע ב-25 לאוגוסט, כדי להוסיף זמן ולפעול להכרעה במחלוקת בין ראש הממשלה נתניהו שדורש תקציב חד שנתי לראש הממשלה החליפי בני גנץ שדורש תקציב דו שנתי.

משה גפני תקציב המדינה תקציב דו שנתי צבי האוזר מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד