י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
דברי הראשון לציון

צפו: המקצוע הכי חשוב הוא לא רופא ולא קצין אלא תלמיד חכם

על רקע שיח השנאה נגד המגזר החרדי ולומדי התורה, הראשל"צ הגר"י יוסף: "כל אחד שבוחר להיות כמו ששבט לוי, זה הדבר הטוב ביותר" • צפו

צפו: המקצוע הכי חשוב הוא לא רופא ולא קצין אלא תלמיד חכם
הראשל"צ הגר"י יוסף צילום: באדיבות המצלם

הראשון לציון הגר"י יוסף, במסר חשוב מאוד על רקע שיח השנאה נגד המגזר החרדי ולומדי התורה. בדברי ברכה וחיזוק ששיגר לתלמידי תלמוד תורה 'כאייל תערוג' בשכונת הר חומה בירושלים, קובע הראשון לציון כי המקצוע החשוב ביותר בעולם הוא 'לא רופא ולא קצין אלא תלמיד חכם שיושב ועוסק בתורה'.

הרב הראשי אמר לתלמידים שעליהם לדעת שלמרות שהעולם צריך לאנשי מקצוע רבים, עדיין המקצוע החשוב ביותר הוא תורה ועליהם לשקוד על התורה: "בתלמוד תורה ולאחר מכן בישיבה קטנה ישיבה קדושה ובישיבה גדולה וכולל אברכים", אמר הרב שהוא רומז שאין דעתו נוחה מישיבות המשלבות לימודי חול.

הראשון לציון דחה את הטענות נגד האברכים שמתפרנסים מהצדקה: "כל אחד שבוחר להיות כמו ששבט לוי, זה הדבר הטוב ביותר. אפילו אם מתפרנס מהצדקה והכוללים, אם הוא לומד תורה זה דבר שאין ערוך אליו".

בדבריו שיבח באופן מיוחד את פועלו של הגאון רבי אייל עמרמי נשיא מוסדות 'כאייל תערוג', שהקים עולה של תורה בשכונת הר חומה בירושלים שפועל לקרב לבבות לאביהם שבשמים: "אני מברך את הגאון רבי אייל עמרמי שעוסק בקדשים שיזכו להגדיל תורה ולהאדירה".

הרב יצחק יוסף כאייל תערוג הרב אייל עמרמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד