י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מתגבש מתווה

כבר השלמתם שאין חופשה בחו"ל? עוד יש סיכוי

שרת התחבורה, מירי רגב, הודיעה כי תגבש מתווה להפעלת טיסות למדינות המוגדרות "ירוקות", בהן יוון וקפריסין. רגב הנחתה את הצוותים המקצועיים במשרדה ואת רשויות התעופה לגבש את המתווה בשיתוף משרד הבריאות והמל"ל

כבר השלמתם שאין חופשה בחו"ל? עוד יש סיכוי
בדרך לטיסה. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לשרת התחבורה מירי רגב להכין מתווה להפעלת הטיסות לקפריסין, יוון, ומדינות ירוקות נוספות. בעקבות כך, שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המתווה לפתיחת השמיים באמצעות צוותי העבודה של משרדי הבריאות והתחבורה, שבונים יחד את הנוסחה שתאפשר חזרה לשגרת תעופה בצל הקורונה.

למשרד הבריאות הוצגה התוכנית למתווה בידוד מקוצר של 5 ימים לנוחתים בישראל וחיוב בבדיקת קורונה לפני הטיסה לנוסעים שיגיעו ממדינות "אדומות".

משרד התחבורה כבר מכין את תוכנית ההפעלה שתאפשר תעופה ישראלית בצל הקורונה. בהנחיית שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב נפגשו בימים האחרונים גורמי משרד התחבורה עם צמרת משרד הבריאות, כדי להציג את המתווה להפעלת הטיסות. על פי המתווה יחולקו הנוסעים למדינות "ירוקות" ו"אדומות", כאשר נוסעים ממדינות "ירוקות" שהוגדרו עם תחלואה נמוכה יחוייבו בחמישה ימי בידוד בלבד עם נחיתתם, ונוסעים ממדינות "אדומות" יחוייבו בנוסף גם בביצוע בדיקת קורונה מקדימה טרם הטיסה.

בסביבת שרת התחבורה והבטיחות בדרכים הדגישו כי המתווה יוצג לאישור ראש הממשלה לאחר אישורו ותיאומו מול שר הבריאות יולי אדלשטיין באמצעות עבודת המטה הנערכת בין מנכל"י התחבורה והבריאות, המועצה לביטחון לאומי ורשות התעופה האזרחית. ״הכוונה היא להכין את כל הרקע הנדרש על מנת למממש את הסיכום בין ראש הממשלה לשרה רגב, והכל בכפוף לנתוני התחלואה".

במשרד הבריאות בוחנים כעת את התוכנית שהוגשה לאישור וצפויים להעביר בקרוב את ההתייחסות המקצועית על מנת לגבש את המתווה הסופי להפעלת מערך הטיסות בצל הקורונה.

במידה ויאושר המתווה הכולל בדיקות קורונה בנמל התעופה בן גוריון, הוא יהווה את תחילת פעילות חברות התעופה לראשונה מזה ארבעה חודשים. בנוסף, על פי פרטי המתווה השבים מחו"ל יחויבו בבידוד מקוצר של חמישה ימים בלבד, זאת על מנת לעודד את הישראלים לצאת.
עם זאת, המתווה עלול שלא לצאת לפועל שכן הוא זקוק לאישורן של המדינות המארחות, וישראל עם כ-2,000 נדבקים בקורונה מדי יום נחשבת מדינה אדומה.
קורונה בנימין נתניהו מירי רגב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד