כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
"אין לי מילים"

אבל במדינה: שר הבריאות מת מנגיף הקורונה

"אין לי מילים לבטא את כל רגשותיי ברגע זה, למעט עצב עמוק", כך הגיב מושל צ'יוואווה במקסיקו על מותו של שר הבריאות מנגיף הקורונה

אבל במדינה: שר הבריאות מת מנגיף הקורונה
אילוסטרציה צילום: unsplash

שר הבריאות של מדינת צ'יוואווה המקסיקנית, ג'יזס גרג'דה, מת לאחר שנדבק בנגיף הקורונה, כך עדכן היום (ראשון) מושל צ'יוואווה, השר מת כמעט שבועיים לאחר שאושפז, הוא סבל מקוצר נשימה שנגרם מהידבקותו בנגיף הקורונה.

"אין לי מילים לבטא את כל רגשותיי ברגע זה, למעט עצב עמוק", כתב הבוקר מושל צ'יוואווה, חאבייר קוראל, בדף הפייסבוק ואמר שגרג'דה מת מאי ספיקת לב.

עם יותר מ-385,000 נדבקים וכמעט 43,500 מקרי מוות שנספרו עד יום שבת, מקסיקו מדורגת במקום הרביעי בעולם עם מספר מקרי המוות מנגיף הקורונה.

בכל הנוגע לקהילה היהודית במקסיקו, ישנו מניין נפטרים במגיפה למגינת כל לב מקרב הקהילה היהודית במקסיקו מוכת הקורונה, ו-633 יהודים נמצאו חיוביים עד-כה, כך עולה מנתוני הקהילה היהודית שלקחה את איום הקורונה ברצינות מהרגע שהתגלה היהודי הראשון שנדבק בנגיף – למחרת פורים ומאז הכל סגור ומסוגר.

הקהילה היהודית מונה כיום כ-50,000 יהודים, שמאוגדים כולם תחת וועד, שהוא גם הגוף שלקח אחריות בניהול הקהילה בעת מגיפת הקורונה.

הזהירות, וניהול הטיפול באירוע באמצעות דשבורד (לוח בקרה) ייחודי, בשקיפות לציבור על מספרי הנדבקים ולמידע רלוונטי לקהילה היהודית - הביאו לתוצאה מפתיעה, בעוד המגיפה משתוללת מסביב, רק עשרה קשישים נספו במגיפה למגינת כל לב. כל נשמה של יהודי היא עולם שלם, אך במספרי המגיפה, מדובר בהצלחה במניעת ההתפשטות, בפרט במקסיקו מוכת הקורונה.

מקסיקו קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד