י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הקלטות השר נחשפות

כך ניסה אוחנה לשים סוף למחאות בבלפור

השר אוחנה מנסה ללחוץ על מפקד מחוז ירושלים לשים סוף למחאה בבלפור. "אני מבקש לאתגר את פסיקת בית המשפט. הם משתלטים על המדרכות עם שקי שינה. אל תשלימו עם זה". כך השר למפקד המחוז שמודה: "בהפגנות בבלפור נותנים הרבה מאוד דוחות בגין אי עטיית מסכה בניגוד להפגנות אחרות"

כך ניסה אוחנה לשים סוף למחאות בבלפור
אמיר אוחנה/דורון ידיד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הכתב הפוליטי, מיכאל שמש, חשף היום (ראשון) בחדשות הערב בכאן 11 הקלטות של השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, בשיחה שערך עם מפקד מחוז ירושלים. במהלכה נשמע השר פועל לצמצם את ההפגנות מול מעונו הרשמי של ראש הממשלה וזאת למרות פסיקת בג"ץ שהתיר להפגין במקום.

בהקלטות בלעדיות שפורסמו בכאן 11, הן חושפות שיחה מקצועית שערך אוחנה לפני כמה ימים עם מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד.

בשיחה נשמע אוחנה אומר שהוא מעוניין "לאתגר", כלשונו, את פסיקת בג"ץ ותוהה "אני לא מבין למה אנחנו לא אוסרים את הדבר הזה?" בניסיון לתת מענה לטענות של השר, מציין מפקד המחוז את העובדה שאנשיו נותנים הרבה מאוד דוחות בגין אי עטיית מסכה בהפגנות בבלפור, אף על פי שבהפגנות אחרות, לדבריו, המשטרה נמנעת מכך.

השיחה של השר לביטחון הפנים עם מפקד המחוז חושפת עוד חלק במסע הלחצים של אוחנה על צמרת המשטרה. למשל, השר הביע את דרישתו שהמשטרה תפעל בניגוד לפסיקת בג"ץ, שקבע שההפגנות יכולות להתקיים בשכונת רחביה סמוך לבית ראש הממשלה, בשל הגדרתו של הבית כ"מעון רשמי".

השר אוחנה ציין בשיחה: "אני מבקש לאתגר את פסיקת בית המשפט. אני לא יודע להסביר לציבור מדוע אנחנו אוסרים על תפילה ומופעי תרבות, ולא אוסרים על הדבר הזה. הם משתלטים על המדרכות  עם שקי שינה, מזרנים ודוכנים שלמים. אל תשלימו עם זה".

בהמשך השיחה, כשניצב דורון ידיד מנסה להסביר לשר שהמשטרה אוכפת עד כמה שניתן, אוחנה קטע אותו בנזיפה: "מפקד המחוז, ונדליזם זה לא רק ניפוץ חלונות - מה שהם עושים זה ונדליזם וזה לא דבר שאתה יכול להשלים איתו". 

מהמשטרה נמסר בתגובה לכאן 11: "בניגוד לנטען, המשטרה מבצעת אכיפה של חובת עטיית מסכה במרחב הציבור גם במחאות, זאת ללא משוא פנים וללא כל קשר לזהות המפגינים או נושא המחאה. נזכיר כי ההיתר שניתן להפגין אינו פוטר אף אדם מעטיית מסכה במהלך ההפגנה בכדי למנוע הדבקה המונית, לכן פעילות הסברה והאכיפה בהקשר של עטיית מסכות בוצעה בהפגנות השונות. לצד יתר משימות המשטרה, נמשיך לפעול גם לאכיפת התקנות למען שלום הציבור ובריאותו".

ניצב דורון ידיד אמיר אוחנה מעון ראש הממשלה משטרת ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד