י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ה'ברומטר' של גמזו

ממונה הקורונה הקים היום את וועדת 'מגן ישראל'

שלושה ימים מאז נכנס לתפקידו. פרופ' גמזו עמוק בתוך העבודה. הקים וועדה, שכוללת בכירים ממערך הבריאות, האמורים לשמש כ'ברומטר רפואי בשטח': לממש את הדופק של המערכת ולזהות מתי היא מתקרבת ל'אי ספיקה'

ממונה הקורונה הקים היום את וועדת 'מגן ישראל'
בדיקות קורונה בצה"ל צילום: Yossi Zeliger/Flash90

גמזו לא נח: 'ממונה הקורונה' החדש, הפרופ' רוני גמזו, לא נהנה עדיין ממאה שעות של חסד, אך נראה שהוא כבר הספיק ליצוק תוכן לתפקיד שזה עתה נוצר ולקבוע עובדות בשטח. אחרי שחשף את תוכניתו והצביע על המטרות, נפגש עם שר הביטחון ושילב את צה"ל במערכה, הוא הקים היום את 'וועדת מגן ישראל' שאמורה לשמש כ'ברומטר רפואי בשטח' ולזהות את יכולות מערכת הבריאות.

בכתב מינוי שהעניק היום לחברי הוועדה שכוללת בכירים ממערכת הבריאות המייצגים את בתי החולים הגדולים בארץ, ד"ר איתי פסח – מנהל ביה"ח 'ספרא' לילדים בשיבא, ד"ר הדר אלעד – ראש אגף רפואה קהילתית במ. הבריאות, פרופ' עידית מטות – מנהלת מערך ההרדמה ב'איכילוב', פרופ' פייר זינגר – מנהל המח' לטי"נ ב'בלינסון', ד"ר היימס גילה – מנהלת מערך הסיעוד ברמב"ם ופרו' סיגל סבירי – מנהלת היח' לטי"נ ב'הדסה', מצביע גמזו על מטרתה העליונה של הוועדה, שאמורה 'למשש את הדופק' ולהתריע כאשר המערכת מתקרבת לנקודת ה'אי ספיקה', מה שמהווה את תרחיש את האימים של מערכת הבריאות.

"אחד היעדים המרכזיים הוא למנוע אי ספיקה של מערכת הבריאות בקהילה ובבתי החולים", כותב הפרופ' גמזו שמסביר כי "אי ספיקה אינה רק מספרים של חולים או חולים קשים, אלא אופן עמידת הצוות הרפואי וחוסן הארגונים".

חברי הוועדה נקראים לבדוק את המתרחש בבתי החולים, ולשדר דו"ח פעמיים בשבוע, תוך זיהוי הרגע שבו המערכת מתקרבת לנקודת ה'אי ספיקה', כשבמילים אחרות מדובר ב'תרחיש לומברדיה', על שמו של המחוז האיטלקי שנודע בזכות מספר המתים הגבוה שמתו בשל אי טיפול, לאחר שהצוות התקשה לתפקד ולהשתלט על החולים הרבים.

לרגע הזה מערכת הבריאות הישראלית אינה רוצה להגיע, והתפקיד המוטל על חברי הוועדה הוא להתריע שבועיים לפני שהמערכת מגיעה לנקודת השבר – הרגע שבו המערכת עלולה לקרוס, חלילה וחס, כתוצאה מהצפה של חולים קשים.

קורונה רוני גמזו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד