י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
יעשה היסטוריה?

דיווח: כך יכהן דרעי כראש הממשלה לשבוע

הראש לא מפסיק לייצר הפתעות. על פי דיווח הערב, יו"ר ש"ס על תשעת המנדטים שלו עשוי לעשות היסטוריה ולהיות ראש ממשלה החרדי הראשון בישראל • כך זה יעבוד באם זה ייצא אל הפועל

דיווח: כך יכהן דרעי כראש הממשלה לשבוע
יו"ר ש"ס אריה דרעי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המערכת הפוליטית מטולטלת סביב המשבר הפוליטי, במערכת הפוליטית מעריכים כי ראש הממשלה חותר לפירוק השותפות עם כחול לבן, שלצורך כך יוזם ראש הממשלה מהלך שבמהלכו אולי יכהן אריה דרעי כראש הממשלה.

על פי דיווחה של כתבת הכנסת של 'חדשות 12' דפנה ליאל, במערכת הפוליטית עולה אפשרות כי ראש הממשלה ינסה להשיג רוב של 61 בתוך הכנסת ה-23, כשהאיום מבחירות יביא לכך שאנשי הימין של כחול לבן יערקו לממשלה.

כדי להוציא מהלך כזה אל הפועל, דרוש להעביר הצעת אי אמון בכנסת, אלא שעל פי ההסכם לא ניתן להמליץ על ראש הממשלה, ולשם כך עולה שמם של יריב לוין או אריה דרעי שיכהנו כראש הממשלה במשך שבוע.

אחרי שבוע יצביעו שוב על אי אמון ואז יהיה ניתן להשביע את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שיחזור ויכהן כראש ממשלת הימין ברוב של 61.

נציין כי המהלך הזה עוד רחוק מלקרות בפועל, אך בהחלט התרחיש הזה קיים ועולה בשיחות במערכת הפוליטית, שאולי יביאו לראשונה פוליטיקאי חרדי לכס ראש הממשלה גם אם מדובר בשבוע בלבד.

ראש ממשלה משבר קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד