י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
המתיחות בצפון

סגנו של נסראללה: "החלטנו לא להגיד מה נעשה בתגובה"

סגנו של מזכ"ל חיזבאללה התראיין אמש ושמר על עמימות באשר לתגובה הצפויה מטעם ארגונו על הרג הפעיל הבכיר של הארגון בידי ישראל בשבוע שעבר

סגנו של נסראללה: "החלטנו לא להגיד מה נעשה בתגובה"
תרגיל קומנדו נגד חמאס בדרום וחיזבאללה בצפון צילום: דובר צה"ל

על רקע המתיחות בצפון תקרית חריגה בדרום לבנון. כלי תקשורת במדינה מדווחים כי הגדוד הספרדי בכוח יוניפי"ל של האו"ם ירה לעבר רועי צאן וחסם כבישים בצד הלבנוני שמול מטולה. לא דווח על נפגעים. עיירת א-ווזאני בדרום לבנון ותושביה פרסמו הודעת גינוי למעשים של כוח יוניפי"ל. בכוח יוניפי"ל של האו"ם טרם פרסמו הודעה.

בתוך כך, נעים קאסם, סגנו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, שומר על עמימות באשר למצב הנוכחי מול ישראל: "החלטנו לא להגיד מה נעשה בתגובה להרג פעיל הארגון בתקיפה המיוחסת לישראל בדמשק. שישראל תחשוב מה שהיא רוצה. ימים יגידו". אמר בראיון.

‏סגנו של נסראללה הוסיף ואמר: "ברור לכל שמשוואת ההרתעה קיימת עם ישראל ועל כן אי אפשר להביא בחשבון שאנחנו נשנה את כללי העימות או את משוואת ההרתעה, לא משנה מה ישראל תעשה כדי לשנות את המשוואה". לדבריו, "אי אפשר להגן על לבנון מתוקפנות ישראלית, אלא באמצעות כללי העימות שהושרשו מאז מלחמת לבנון השנייה". את הדברים הביא הכתב לענייני ערבים, רועי קייס ב'כאן 11'.

‏קאסם מסרב להתרשם מהאיומים הישראליים ואומר שזה רגיל. הוא טוען שישראל שלחה לארגון מסר דרך נציג האו"ם בלבנון, אך סירב לחשוף את תוכנן. אתמול דווח שישראל העבירה מסר לחיזבאללה שלא התכוונה לפגוע בפעיל ושעל הארגון להיזהר מפיגוע נקם.

‏עוד אומר סגנו של נסראללה כי האווירה שיש בשטח אינה אווירה של מלחמה בין הארגון לבין ישראל. "ישראל במצב מבולבל, של סיפוח שהיא לא מצליחה ליישם. רעיון המלחמה כעת הוא לא מציאותי", כך קאסם בראיון לערוץ אל-מיאדין.

חסן נסראללה חיזבאללה ישראל חיסול מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד