י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ואומר לך בדמייך חיי

במקום פתוח: ברית מילה בטהראן • צפו בתיעוד המרגש

תחת מגבלות הקורונה והמצב המתוח ממילא בעיר הבירה טהראן, נכנס אמש בבריתו של אברהם אבינו התינוק אלישע בן אברהם • רבה הראשי של איראן הרב יהודה גראמי שימש כמוהל, הברית התקיימה במקום פתוח לפי כל כללי הריחוק החברתי שקבעה הממשלה באיראן • צפו בתיעוד המרגש

במקום פתוח: ברית מילה בטהראן • צפו בתיעוד המרגש
המוהל הרב יהודה גראמי שליט"א רבה של איראן צילום: באדיבות המצלם

בצל הקורונה והמצב המתוח באיראן, אתמול התקיימה ברית מילה בעיר הבירה טהרן, רבה הראשי של איראן הרב יהודה גראמי שימש כמוהל, אך מפאת נגיף הקורונה, הברית התקיימה במקום פתוח לפי כל כללי הריחוק החברתי שקבעה הממשלה באיראן.

כזכור רבה הראשי של איראן, הרב יהודה גראמי, הורה ליהודי איראן לסגור את בתי הכנסת כמו בגל הראשון של השתוללות נגיף הקורונה, שהביא למותם של מספר אנשים בקהילה היהודית.

בעוד איראן מתמודדת עם גל שני של הקורונה, ועל פי נתונים רשמיים שמתפרסמים באיראן, קרוב ל-12,000 מתים מנגיף הקורונה באיראן, הרב גראמי לא לוקח סיכון, וכמו בגל הקודם, הוא הורה לסגור את כל בתי הכנסת. רק לפני כמה ימים הודה נשיא איראן כ-25 מיליון איש נדבקו בנגיף הקורונה.

במכתב שפרסם לחברי הקהילות היהודיות. כתב הרב: "לסגור עוד פעם את כל בתי המדרשות ובתי הכנסת, בגלל גל שני של קורונה וסכנת נפשות, איסור גורף להתפלל במנין בבתים ובכל מקום אחר, איסור גמור לערוך מסיבות או אירועים שונים, מי שחייב לומר קדיש, ירבה בלימוד תורה ונתינת צדקה, ופטור מלומר קדיש במנין".

ברית מילה טהראן הרב יהודה גראמי קורונה קורונה באיראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד