י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ברגע האחרון

המתיחות בצפון; דיווח: חיזבאללה בלם פיגוע נגד חיילי צה"ל

הגזרה הצפונית של ישראל בכוננות שיא: אחרי שחיזבאללה פרסם כי הוא לא מתכוון לגלות מה תהיה התגובה שלו על חיסול פעיל הארגון. על פי הדיווח שמתפרסם הבוקר נראה כי חיזבאללה בלם ברגע האחרון פיגוע נגד חיילי צה"ל בעקבות החשיפה התקשורתית הרחבה על הנעשה בגזרה

המתיחות בצפון;  דיווח: חיזבאללה בלם פיגוע נגד חיילי צה"ל
לוחמי חיזבאללה משקיפים לישראל צילום: Basel Awidat/Flash9

את המתח החריג בגבול לבנון, ניתן לחתוך בימים אלו עם סכין ובמערכת הביטחון הגיעו להבנה כי חיזבאללה יוציא פיגוע בכל מחיר, אך המטרה העליונה בצה"ל היא למנוע פגיעה בחיילים, דבר שיוביל בוודאות להסלמה בצפון, או לכל הפחות לכמה ימי קרב. בישראל מנסים באמצעות איומים להעביר מסר לארגון חיזבאללה, כי כל פגיעה באזרחים או חיילים ישראלים, תגרור תגובה משמעותית שתסב נזק ממשי לארגון.

הערכות שהועלו אמש, כי ארגון חיזבאללה כבר הוציא אל הפועל פיגוע נגד מטרה צבאית בישראל בעקבות מותו של פעיל הארגון שמיוחס לישראל, ופעיליו נעים כעת על הגבול הלבנוני במטרה לצוד מטרה צבאית ישראלית. מנגד, בכיר בארגון שהתראיין אמש לתקשורת הלבנונית סירב להתייחס לעצם הפעולה שיבצע חיזבאללה. "הארגון החליט שלא להודיע מה יעשה בתגובה להרג מותו של פעיל הארגון בדמשק, עלי מוחסין. שישראל תחשוב מה שהיא רוצה. יש לחכות למה שיבוא", אמר אמש סגן מנהיג ארגון חיזבאללה, נעים קאסם.

אלא, שעל פי דיווח הבוקר (שני) של אמיר בוחבוט באתר וואלה, הערכה היא כי החשיפה התקשורתית של תגבור כוחות צה"ל בגבול הלבנוני, גרמו לבכירי ארגון חיזבאלה להשהות פיגוע נגד חיילי צה"ל, שכבר יצא לדרך, ברגע האחרון.

על פי הדיווח, בצה"ל מזהירים כי ייתכן מאוד שהחשיפה גרמה לשיבוש פעילות חיזבאללה, אך לא סיכלה אותה לגמרי. לכן, בצה"ל ממשיכים להיערך לבאות ולא לספק לפעילי הארגון מטרות וצמצמו כמעט לחלוטין את תנועת הכוחות באזורים חשופים בסמיכות לגבול.

על רקע המתיחות בצפון והחשש מתגובת חיזבאללה, שר הביטחון בני גנץ קיים אמש (ראשון) ביקור בפיקוד הצפון של צה"ל. בתום הערכת המצב, בפיקוד הצפון אמר השר גנץ: "הגעתי לבחון מקרוב את ההיערכות של צה"ל נוכח המתיחות. התרשמתי מאוד מעומק הניתוח, ומאופן ההיערכות של כוחות צה"ל שפועלים בכלל המרחב של פיקוד הצפון. אין למדינת ישראל אינטרסים בסוריה או בלבנון, להוציא אינטרסים ביטחוניים, ואנחנו נמשיך לעמוד על האינטרסים הביטחוניים שלנו שמקפלים בתוכם בעיקר את סוגיית אי ההתבססות האיראנית, אי העברת נשק מתקדם ומניעת התבססות כושר הדיוק בכל מקום במרחב, בין שהוא בסוריה ובין שהוא בלבנון".

"המצב בלבנון ובסוריה הוא מצב לא טוב", הוסיף גנץ, "לא מבחינה כלכלית, לא מבחינת הקורונה, לא מבחינת התשתיות שלהם. אני מזכיר גם ללבנון וגם לסוריה שהן אחראיות על מה שקורה בשטחן ומשטחן. מדינת ישראל תדרוש את האחריות הזו. אנחנו לא מחפשים לבצע הסלמות מיותרות, אבל מי שיבחן אותנו - יפגוש יכולת פעולה מאוד גבוהה ואני מקווה שלא יהיה לנו צורך לעשות בה שימוש".

חיזבאללה נסראללה צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד