י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
גם אוחנה לא מבין

גוזרים שתיקה; בתי כנסת עדיין מופלים - חברי הכנסת לא נוקפים אצבע

שערוריית בתי הכנסת: בעוד המסעדות נפתחו מחדש מזה כשבוע, ובגיבוי הממשלה מותרת בהן ההתכנסות של עד כ-50 איש, בתי הכנסת מופלים לרעה עם 10 (!) במקום סגור • הקלות בה אוכפים צרכים דתיים במדינת ישראל אינה ניתנת לעיכול, ושתיקתם של הנציגים החרדים רועמת מתמיד

גוזרים שתיקה; בתי כנסת עדיין מופלים - חברי הכנסת לא נוקפים אצבע
מתפלל בקורונה צילום: Nati Shohat/Flash90

שבוע חלף מאז המסעדות נפתחו מחדש ומארחים עד 50 איש בגיבוי הממשלה, ובתי הכנסת עדיין מוגבלים בתחתית הרשימה עם מגבלה של עד 20 מתפללים באוויר הפתוח ועד עשרה (!) מתפללים בתוך מבנה סגור, השערורייה נמשכת, והנציגים החרדים לא נוקפים אצבע.

מאז שבוע שעבר נמנעו רוב הנציגים החרדים מלפעול בנושא, למרות שהאפלייה זועקת לשמיים, ההבדל בין מסעדות הומי אדם שלא 'זוכות' לאכיפה, שם סועדים כולם ללא מסיכות וללא שמירת מרחק מול בתי הכנסת שם הכללים נשמרים בהקפדה ברורה לכל.

אך למרות זאת, קולם של מרבית מהנציגים החרדים בכנסת לא נשמע עד לשעה זו, כשגם המעשה שנקטו השרים החרדים כשהצביעו נגד בקשת הממשלה בליל שישי (האחרון) לא נעשה דבר שיגרום סוף לאפלייה החמורה והכואבת כנגד בתי הכנסת.

תרימו קול זעקה: מסעדות עד 50 איש בתי כנסת רק 20 איש

משאל טלפוני בממשלה לגבי המלונות: דרעי ואביטן מתנגדים

הרב פנה לאדלשטיין: אפלייה חמורה בנוגע לבתי הכנסת

הרה"ר לישראל בפנייה לנתניהו: לשנות את הגבלות המתפללים

צמצום ההגבלות יעלה לדיון; ליצמן: "אין הסבר לאפליית בתי הכנסת"

נציין כי הנושא אמור לעלות בלית ברירה על סדר היום של ישיבת הממשלה, אך לבינתיים לא נעשה דבר מזה שבוע, במסעדות ללא הקפדה על ההנחיות מותרת בהם התקהלות של עד 50 איש ובתפילות עד 20 בלבד.

יצויין, כי הציבור החרדי על כל גווניו למד על בשרו והפנים את משמעות והשלכות הנגיף, וכמו שאפשר לראות בחוצות הערים החרדיות בימים האחרונים כיצד ברוב המקרים ההנחיות נשמרות בכל תוקף, כך שאין כל סיבה שבתי הכנסת יהיו מקור מדבק יותר ממסעדות.

את ההבנה הזו הבין אפילו השר לביטחון פנים שלא חשוד כמי שמבקר בבתי כנסת בכל בוקר, אוחנה נשמע אומר בהקלטות שפורסמו אמש ב׳כאן 11׳ כי "אני לא יודע להסביר לציבור מדוע אנחנו אוסרים על תפילה ולא אוסרים על הפגנות".

כאן ב'בחדרי' נמשיך את הקו אותו הובלנו בתקופה האחרונה, ואשר משום מה הנציגים החרדים מזניחים, עד כי תופסק האפליה ובתי הכנסת ישובו לפעול בצורה סדירה ומבוקרת. אין סיבה, ובפרט בתקופה זו בה אנו זקוקים יותר מכל לרחמי שמים, שהמזון הרוחני יהיה מוגבל יותר מזה הגשמי.

בית כנסת קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד