ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הילדים רוצים בטובתינו

תחשבו פעמיים לפני שתכעסו על ילדכם: התמונה תשתנה

לפעמים אנו ממהרים לכעוס על ילדינו אף לפני שסיימו את מה שברצונם לומר, לפנינו דוגמא לאם וביתה שכמעט העלתה את כעסה של אמה, אך בסופו של דבר נראה כי הילדה רצתה את הטוב ביותר עבור אמה • כיצד נוכל להתמודד ולראות את המצב בו ילדינו נמצאים? וכיצד נעבור את החופש הגדול בצורה הטובה ביותר?

תחשבו פעמיים לפני שתכעסו על ילדכם: התמונה תשתנה
ילדה אוחזת בעלה צילום: unsplash

ילדה קטנה וחמודה אחזה בידיה שני תפוחים עסיסיים. אמא נגשה אליה וביקשה ממנה בעדינות ובחיוך: "מתוקה שלי, תחלקי איתי תפוח אחד?" הילדה התבוננה באמא כמה רגעים, ולבסוף נגסה מהתפוח הראשון ומיד אחר כך נגסה בתפוח השני. האמא הרגישה איך החיוך על פניה נמוג, היא ניסתה להחביא מביתה את אכזבתה ואז.. הילדה הקטנה, מגישה לאמא אחד מהתפוחים הנגוסים ואמרה: "קחי אמא, התפוח הזה יותר מתוק".

הסיפור, שלא בטוח שקרה באמת, אך בהחלט ממחיש לנו התנהגויות ואינטראקציות מוכרות עם הילדים שלנו, עד כמה באמת אנחנו באות לקראת הילדים? מקשיבים להם? או שמא  ממהרים לבקר? להאשים? להחליט החלטות ולהסיק מסקנות? "באיזה רשות עשית כך?" והוא מסביר את עצמו שבסך הכל רצה לשמח אותך...

הרבה פעמים לילדים שלנו יש כוונות אחרות שלא תמיד אנחנו חושבים עליהם, לפעמים שומעים ולא מבינים את הכוונה, אבל ממהרים לענות , להתפרץ לכעוס, "למה ענית ככה?", "למה את אומרת את זה?", "זה לא נראה לך חוצפה להתנהג ככה לאמא?".

וכעת החופש הגדול כשהילדים בחופשה ואת איתם קצת יותר באינטראקציה.

הרבה מהאימהות מרגישות, "הצילו!!! חופש גדול, איך עוברים אותו בשלום?" אז יש לי הצעה בשבילך, שיכולה לפתור לך חלק גדול מהחשש של "מה יהיה הגיע חופש גדול..." דווקא בזמנים אלו שכשנמצאים יותר ביחד יש יותר תקרים, אתגרים ואי הבנות ולכן יש מקום יותר להקשבה להכלה, לשיח משפחתי משותף, זה טבעי וחשוב לדבר על הדברים ולא לתת להם לחלוף כי כל יום שעובר עוד כעס מצטבר ועוד פגיעה בקשר, כל נושא שרצית לדבר עליו ולא דיברת, זה מצטרף לאבן ענקית שבסוף מתפוצצת וחבל... "מתי ייגמר כבר החופש הזה?!", "נמאס כבר לשמוע את המריבות שלכם..."

גם לילדים שלנו יש הרבה מה להגיד מן הסתם. גם להם יש צרכים, גם להם יש על מה לדבר, להעיר, להאיר, לשאול.

שיח המשפחתי משותף הוא כלי מדהים שיכול לעזור לך בחופשת הקיץ למנוע הרבה מריבות, וויכוחים ואי הבנות כי כולם יודעים שיש אפשרות לדבר ויש עם מי לדבר. אז תחליטו שפעם בשבוע לפחות (עדיף פעמים או הכי טוב כל יום.) יושבים לשיח משפחתי ומדברים.

בכלל באופן כללי כדאי לאמץ את זה במשך השנה ולא רק כרגע בחופשה.

שיהיה לך הרבה הצלחה, ותזכרי שכדי להיות ביחד, ליהנות, להתחבר, להתקרב להרגיש חוויה משפחתית לאו דווקא צריכים לנסוע למקומות בילוי, להוציא הרבה כסף, לישון על החוף או לשנות אוירה ולצאת מהבית. שיח משותף, הבנה והכלה מקרב לפעמים הרבה יותר וגורם לחיבור בין כולם, כי כשמדברים ומבינים אחד את השני הקשרים מתהדקים והאהבה גוברת ומתחזקת ובוודאי שגם נהנים יחד.

חופשה נעימה עם הרבה קשר הבנה ואהבה.

יוכי דנחי – תומכת רגשית רב תחומית ויועצת חינוכית מומחית למשמעת וסמכות.    

חינוך ילדים החופש הגדול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד