י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מבודדים בכלא

בג"ץ דחה את העתירה נגד שב"ס: ריחוק חברתי - לא על אסירים ביטחוניים

בעתירה שהגישו שורה של ארגוני זכויות אדם כנגד שירות בתי הסוהר, דרשו הארגונים לחייב את שב"ס להשיב מדוע הריחוק החברתי לא נשמר בקרב האסירים הביטחוניים. אלא, שפסיקת בג"ץ בעתירה קובעת כי התקנות המחייבות ריחוק חברתי אינן חלות על של שירות בתי הסוהר

בג"ץ דחה את העתירה נגד שב"ס: ריחוק חברתי - לא על אסירים ביטחוניים
אסירים בטחוניים בכלא צילום: Hassan Jedi/Flash90

בית המשפט העליון דחה את עתירת ארגוני זכויות האדם 'עדאלה', 'פאטמה' 'אבו אלח'יר' ו'שאדיה סובח' נגד שירות בתי הסוהר, המשרד לביטחון פנים ומשרד הבריאות, בדרישה לשנות את נהלי שב"ס בנושא נגיף הקורונה.

בעתירה דרשו הארגונים מבית המשפט העליון לקיים דיון דחוף ולתת צו על תנאי, שיורה לשירות בתי הסוהר להשיב במיידי מדוע בבתי הכלא לא פועלים על פי ההנחיות למניעת התפשטות מגיפת הקורונה באמצעות ריחוק חברתי ותנאי ההיגיינה בתאים של האסירים הביטחוניים.

בנוסף, דרשו העותרים לחייב את שירות בתי הסוהר לפרסם באתר האינטרנט שלו באופן שוטף, מידע מלא גם בשפה הערבית אודות תמונת המצב הבריאותית הנוגעת למגיפת הקורונה, כולל הצעדים הננקטים על ידיו בפועל נגד התפשטות המגפה בקרב האסירים הביטחוניים בבתי הסוהר בישראל.

שפוטי בית המשפט העליון קבעו פה אחד כי דין העתירה להידחות. בפסק הדין ציינו השופטים כי התקנות המחייבות ריחוק חברתי אינן חלות בענייננו של שירות בתי הסוהר, מאחר והחוק מחריג את "בני אותו תא משפחתי או יחידים השוהים יחד במקום מגורים אחד".

על פי הנתונים שנמסרו על ידי שירות בתי הסוהר לבית המשפט אודות התחלואה בקרב האסירים בכלל והאסירים הביטחוניים בפרט, קובעים השופטים כי המצב בבתי הכלא, נכון לעכשיו, טוב בהרבה מהמצב בקרב האוכלוסיה הכללית. 

"עם זאת", נכתב בפסק הדין, "משנטען כי אין למשפחות הכלואים דרך לעקוב אחר האמצעים שננקטים בבתי הכלא בתקופה זו בנושא הקורונה, חזקה על שירות בתי הסוהר כי יבחן את האפשרות לפרסם הודעות שמתפרסמות כיום באתר האינטרנט, כולן או חלקן, גם בשפה הערבית, בהתאם לרלוונטיות שלהן לציבור האסירים הביטחוניים ולבני משפחותיהם".

כאמור, בית המשפט קבע כי העתירה נדחית על הסף, מאחר והיא לא הציפה בעיה של ממש, לא בהיבט המשפטי ולא בהיבט העובדתי, ופסק כי נוכח הנתונים שהוצגו, הארגונים יישאו בהוצאות המשפט על סך 5,000 ש"ח.

 

 



שירות בתי הסוהר אסירים ביטחוניים זכויות אדם בית המשפט העליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד