כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"מצווה לנצור את הבריאות"

לקראת חג הקרבן; השייח' הדרוזי קורא להקפיד על ההנחיות

לרגל חג הקרבן הנחגג בקרב הקהילה הדרוזית והמוסלמית, שיחול מיום חמישי הקרוב ועד שני בשבוע הבא, והמסוכנות הטמונה בחיבה של כל התכנסות, קורא השייח' הדרוזי לשמור על ההנחיות "הבריאות הינה ברכה שאלוהים העניק לנו" • רק בקלנסווה לבדה התגלו כ-400 חולים, ובפעילות שר הביטחון נשלחה חבילת סיוע לעיר

לקראת חג הקרבן; השייח' הדרוזי קורא להקפיד על ההנחיות
שייח' מוואפק טריף צילום: באדיבות המצלם

המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית בישראל, שייח' מוואפק טריף אמר לרגל חג הקורבן: "שמירה על בריאותנו ובריאות הציבור היא מצווה אלוהית".

חג הקרבן נחגג גם בקרב העדה הדרוזית וגם בקרב המוסלמים, החג אמור לחול מיום חמישי הקרוב ועד שני שלאחריו. מטבעם של דברים החגים הללו גוררים התכנסויות רבות ועלולים להוביל להדבקה המונית.

השייח׳ טריף הוסיף: "באווירה חגיגית זו, אני פונה לכלל הציבור והחוגגים במיוחד לשמוע להנחיות משרד הבריאות, למען בריאות החברה כולה. הבריאות הינה ברכה שאלוהים העניק לנו וזו מצווה לנצור אותה. שמירה על בריאות הציבור אפשרית כשאנו מקפידים על ציות להוראות, שמירה מרחק מאחרים, היגיינה כפי שמפורש, עטית מסכות ולהימנע כמה שאפשר מהתקהלויות, בתקווה שהחג הבא יגיע בנסיבות טובות יותר בעזרת השם".

בתוך כך נמסר כי פיקוד העורף יגביר את המוכנות לקראת חג הקורבן.

שר הביטחון בני גנץ קיים אתמול (א'), מפגש זום עם ראש קלנסווה עבד אל באסט סלאמה, בהשתתפות רמ"ט פיקוד העורף תא"ל איציק בר, ובכירים במשרד הביטחון.

לאור הצרכים שהועלו במפגש, ואיתורם של כ-400 חולים בקלנסווה, הודיע שר הביטחון לראש העיר, כי תועבר לו חבילת סיוע מיידית הכוללת תקציב הסברה שנועד לעודד פינוי למלוניות בסכום של 150,000 ₪ וכן היסעים קבועים, והקצאת מקומות במגוון מלוניות באזור.

גנץ אמר: במלחמה בקורונה אין יהודים וערבים, אין חילונים ודתיים, כולנו ביחד. אני מברך מאוד על קבלת הפנים המצוינת של פיקוד העורף ביישוב, ועל הפעילות המשותפת בין הרשות לבין גורמי השטח. המשימה שלנו היא לפנות את החולים, ולהפעיל הסברה אפקטיבית, בדגש על תקופת החג המתקרבת. משרד הביטחון וצה"ל ערוכים לכל סיוע שיידרש".

קלנסווה קורונה חג הקרבן דרוזים הנחיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד