י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לקטנים שבבית

המשחק שיחשוף את ילדינו לפירות הקיץ הטעימים

בעונת הקיץ אנו רוצים שהילדים ייהנו מפירות קיץ בריאים וטעימים • בכדי שיתחשק להם לאכול יותר פירות ממתקים נוכל לשחק איתם במשחק זה שיחשוף אותם לשמות הפירות, עם הנאה וחוויה בלתי נשכחת • בתיאבון ובהנאה 

המשחק שיחשוף את ילדינו לפירות הקיץ הטעימים
ילדה אוכלת אבטיח צילום: pixabay

עונת הקיץ מביאה אתה שפע של פירות צבעוניים ומתוקים העשירים בויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים, ומומלץ מאוד להכניס את פירות הקיץ לתפריט המשפחתי, בפרט כתחליף לממתקים. יש ילדים שישמחו להכיר ולטעום פירות מגוונים, אבל יש ילדים שימנעו מהתנסות במאכלים חדשים.

המשחק הבא מעודד חשיפה למגוון התנסויות בפירות הקיץ ע"י החושים השונים כמו מגע, ריח וטעם באופן מהנה. החוויה, החיקוי החברתי, והתגמול בסוף המשחק עשויים לשפר את יכולת ההתנסות של ילדים בררנים בפירות חדשים.

שימו לב: המשחק הוא לא תחליף לטיפול מקצועי בקשיי אכילה. בטיפול מקצועי ייבדקו הגורמים להימנעות (רגישות תחושתית בפה, רגישות בחוש הטעם או הריח, התנהגות נרכשת, התניה וקישור לסיטואציות לא נעימות ועוד), החשיפה תהיה מדורגת ומבוקרת, ויתבצעו הליכים מקצועיים נוספים.

מספר משתתפים: 2-3 ומעלה.

אביזרים: קובייה עם הוראות פעולה ותמונות תואמות, קובייה עם שמות של פירות ותמונות תואמות (מצורף קובץ הפריסות של הקוביות), צלחת מחולקת לשישה חלקים או שש צלוחיות עם פירות הקיץ המופיעים במשחק חתוכים לפרוסות או קוביות גדולות.

הכנה למשחק: יש לגזור את הפריסות של הקוביות, לקפל ולהדביק לצורת קוביות.

קובית פירות. קרדיט: נחמי זקלס

קובית חושים. קרדיט: נחמי זקלס

מהלך המשחק: כל ילד בתורו מטיל את שתי הקוביות, של הפירות ושל ההוראות, ועליו לבצע את ההוראה הפונה כלפי מעלה בקוביית ההוראות בזיקה לפרי הפונה כלפי מעלה בקוביית הפירות.

לדוגמא: אם בקוביית הפירות בפאה הפונה כלפי מעלה מופיע הפרי "אפרסק", ובקוביית ההוראות בפאה הפונה כלפי מעלה מופיעה ההוראה "לגעת", על המשתתף לגעת בפרוסה של אפרסק המונחת בצלחת הפירות. לאחר שהילד מבצע את הפעולה הוא מקבל נקודה (או תגמול קטן לילדים קטנים). הילד שביצע את כל ההוראות וצבר את מרב הנקודות הוא המנצח.

ניתן להחליף את הפירות במשחק בפירות אחרים או במאכלים אחרים (לא מומלץ מאכלים בסיסיים).
בהצלחה!

מאת: נחמי זקלס, מנתחת התנהגות ומחברת הספרים: "כפר הרגישים" ( בנושא וויסות חושי), "מה מצב הרוח שלי?" (בנושא רגשות) ו"מעבר לארון בעלית הגג" (בנושא שגרת הקורונה)

משחק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד