י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תפנית מדהימה ומדאיגה

יועצי רפואה: "קיבלנו דיווחים על חולים שהחלימו – וחלו שוב"

בדיקת 'בחדרי': חליתם והחלמתם? אם עד כה קבעו הרופאים כי מי שחלה והחלים לא יחלה שוב, יש מי שטוען שהדבר אינו מוחלט. יועצי רפואה חרדים טוענים בוודאות כי "קיבלנו כמה וכמה עדויות מחולים שהחלימו, וכעת חלו שוב" • ומדוע לדעתם לא נשמע קולם של הרופאים בעניין?

יועצי רפואה: "קיבלנו דיווחים על חולים שהחלימו – וחלו שוב"
מחלימי הקורונה מתנדבים להסיע חולים צילום: באדיבות המצלם

ההחלמה אינה מהווה תעודת ביטוח: שמועות עיקשות הרוחשות ברחוב החרדי, טוענות שישנם חולים שחלו בימי 'הגל הראשון', החלימו, וכעת חלו שוב.

אם הטענות הללו נכונות, התזה לפיה מחלימים פיתחו חסינות ואינם יכולים לחלות שוב, קורסת בקול רעש גדול והיא אמורה להביא לשינוי בעמדת הרפואה העולמית ביחס למחלה.

ממידע בדוק שהגיע ל'בחדרי' עולה כי אדם שאובחן כחולה חיובי לקורונה לפני פסח כשהוא חווה את כל התסמינים (חום, שיעול, קוצר נשימה, כאבי ראש), החלים כעבור שבועיים ואף קיבל שתי תוצאות שליליות. האיש סבר שהוא חסין (אם כי לא עבר בדיקה סרולוגית, כך שאינו יודע האם פיתח נוגדנים) והנה כעת, כארבעה חודשים אחרי, הוא חלה להפתעתו שוב. גם כעת הוא חווה שוב את התסמינים, כולל אבדן טעם וריח, הוא נבדק – והיום קיבל תשובה חיובית.

המקרה המוזר פורסם בקבוצה שבה שותפים יועצים רפואיים מכל המגזרים, והם אישרו שנתקלו במקרים נוספים. מהתיאורים שעלו בקבוצה, נראה שישנן עדויות מאומתות על לפחות שלושה מקרים נוספים דומים.

נציין, כי בעבר פורסם שחולים בדרום קוריאה שהחלימו חלו שוב, והדבר הביא להפצת ההסבר לפיו המוטציה של הנגיף שונה מכפי שהייתה בימי תחילת המגיפה, כך שמי שגופו התמודד עם הנגיף בתצורתו הקודמת – לא בהכרח שהוא חסין בפני המוטציה הנוכחית. אך בהמשך קבע ארגון הבריאות העולמי וכך גם המרכז לבקרת מחלות בארה"ב כי הידיעות שפורסמו אינן נכונות, וכי כיום ברור כי מי שחלה – לא יחלה שוב.

כעת, בעקבות העדויות החדשות, יתכן ונוצר צורך בבדיקה מחודשת. בבירור שערכנו עם גורם בכיר במערכת הבריאות הוא אומר ש"נכון לעכשיו לא ידוע לנו על מקרים אלו, ולכל היותר מדובר בשמועות לא מבוססות". עם זאת, יועצי הרפואה עמם שוחחנו קובעים כי ידוע להם על כמה מקרים כאלו בוודאות, ולדעתם "הוכח כבר עד עכשיו שדווקא עולמות התוכן הרפואי היו צעד אחד לפני הרופאים עצמם. גם הפעם, אין לנו ספק שבעוד מספר ימים נשמע על שינוי בעמדה הרפואית הרשמית, כשפתאום הקביעה ש'מי שחלה לא יחלה שוב' תהפוך למוצקה פחות ואולי אפילו תופרך".

אם אכן טענה זו נכונה, מדובר בהתפתחות מדאיגה המלמדת על עוצמתו של הנגיף. אנו כאן ב'בחדרי חרדים' נמשיך ונעקוב.

קורונה דרום קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד