א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
חיי הילד ניצלו

רופא הילדים אבחן: צליעת בן ה-3 - מחלה מסוכנת

ד"ר עומרי אברהים, רופא ילדים של כללית במרפאת "חפציבה" בבית שמש, זיהה שצליעה מחמירה ברגלו של פעוט מעידה על מחלה נדירה שעלולה לסכן את חייו • בחסדי שמיים, נחישותו ומקצועיותו של הרופא הביאו לאבחון ולטיפול מציל בזמן

רופא הילדים אבחן: צליעת בן ה-3 - מחלה מסוכנת
ד"ר עומרי אברהים והילד צילום: באדיבות המצלם

לא סתם צליעה: תושייתו ובעיקר נסיונו של רופא הילדים ד"ר עומרי אברהים, ממרפאת 'חפציבה' של הכללית בבית שמש, הצליחו בחסדי שמים להציל את חייו של פעוט שברגלו התגלתה חולשה שהביאה לצליעה. הרופא הצליח לאבחן שמדובר במחלה מסוכנת ונדירה, כשבזכות האבחון המוקדם ניצלו חייו של הפעוט.

האירוע התרחש לפני מספר שבועות, אז הגיעו למרפאה הוריו של פעוט כבן שלוש וחצי, שסיפרו כי הילד מפגין חולשה באחת מרגליו ואף נפל מספר פעמים בזמן קצר. ההורים המודאגים תהו לפשר הצליחה הפתאומית, וד"ר עומרי, שרצה לרדת לשורשו של מקור החולשה, ביקש מההורים לבצע צילום לאזור הרגל על מנת לשלול הימצאות של שבר.

ביום המחרת חזר הילד עם פיענוח הצילום, שהראה כי לא מדובר בשבר. "למרבה הדאגה, התסמינים החמירו ביממה מאז ראיתי את הילד", מספר השבוע ד"ר עומרי, "לכן ביקשתי מההורים לפנות בהקדם לבדיקות דם ולחזור אליי מיד עם התוצאה.

"בדיקות הדם היו תקינות אבל המצב של הילד היה לא טוב" הוא אומר. "הצליעה החמירה עד כדי כך שהילד כמעט ולא עשה שימוש בשתי רגליו. ביקשתי לבחון שוב את אופן ההליכה של הילד והבנתי שלא כואב לו. זה היה בערב שבת, אך למרות זאת הפצרתי בהורים שלא יבזבזו אף רגע ויגיעו מיד לחדר מיון. בזמן הזה שוחחתי עם צוות המיון והכנתי אותם לבואו של הילד. אמרתי להם שעל פי צורת הצליעה אני לא מאמין שמדובר בכאב הנובע מפציעה, אלא בבעיה שקשורה למערכת העצבים וכי ישנה דחיפות לביצוע בדיקות".

המשפחה שהגיעה לבית החולים, כאמור בערב שבת, זכתה לליווי צמוד מצוות מרפאת חפציבה של כללית אשר דאג לשוחח עם בני המשפחה כל העת ולדאוג לזרז עבורם את ההליכים הרפואיים אל מול בית החולים.
בבית החולים עבר הפעוט בדיקות מקיפות בסיומן התגלה כי הוא לוקה בתסמונת נדירה בשם "תסמונת דלקת רב-עצבית נדירה", תסמונת המתפתחת בעקבות זיהום ופוגעת במערכת העצבים ההיקפית. "מדובר במצב שאנו כמעט ולא נתקלים בו מחוץ לספרות המקצועית, בטח שלא במרפאות הקהילה" אומר ד"ר עומרי שמסביר כי "התסמונת הזאת ידועה כ"מטפסת": מתחילה ברגליים ועולה. אם הייתה מגיעה חלילה למערכת הנשימה הייתה עשויה להוביל לשיתוק קבוע ואף מעבר לכך".

אך האבחון המוקדם והמוצלח, כך התברר, הציל את חייו של הפעוט. לאחר מספר ימים של טיפול תרופתי, עבר הפעוט לשיקום והשבוע הוא חזר ללכת בחזרה כשהוא משתמש בשתי רגליו.

"אין לנו מספיק מילים בכדי להודות לד"ר עומרי ולצוות מרפאת חפציבה" אומרת השבוע אמו של הפעוט, שמוסיפה כי מבחינתה הרופא היה שליח משמים להציל את חיי הילד. לדבריה, "בחרנו לעבור ל'כללית' בדיוק בגלל הסיפורים ששמענו על ד"ר עומרי מהורים אחרים בשיחות מזדמנות בגני שעשועים. היום אנחנו מבינים כי זאת הייתה השגחה פרטית. אני רק חושבת מה היה קורה אם זה היה מגיע לרופא אחר שהיה מסתכל בצילום אלא מסתפק בבדיקות הדם התקינות ומשחרר אותנו, כשאז שהדלקת הייתה מטפסת עד למערכת הנשימה של הילד ומסכנת את חייו".

השבוע הגיע ד"ר עומרי לבקר את הפעוט בשיקום ובמפגש המרגש שהתקיים הוא התעדכן אודות השיפור הניכר במצבו. "אני אופטימי מאוד", הוא אומר בסיפוק, "ומאמין שבקרוב יוכל לחזור לביתו ולהמשיך בשיקום במסגרת כללית בקהילה".

ד"ר ארז ליבל, מנהל רפואי של מחוז ירושלים בכללית, אומר כי: "ד"ר עומרי מוכיח פעם אחר פעם כי מקצועיותו היא נכס למטופליו. מסירותו אינה יודעת גבול והיא עולה בקנה אחד עם הסטנדרט הרפואי והאנושי המאפיין את רופאי כללית באשר הם. אנו שמחים כי מצבו של הפעוט משתפר ומאחלים לו ולמשפחתו בריאות".

שירותי בריאות כללית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד