י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
פרסום ראשון

מעקב 'בחדרי': דיון מיוחד על שערוריית אפליית בתי הכנסת; אבוטבול זעק בוועדה

שערוריית אפליית בתי הכנסת; מדיבורים למעשים: ח"כ אליהו חסיד הגיש הצעה לסדר שתעלה לדיון כבר ביום רביעי על האפליה החמורה • כמו כן במהלך דיון בוועדת הקורונה קרא ח"כ אבוטבול לקיים דיון בנושא לפני שמאשרים את הפעלת היכלי התרבות "עוול שזועק לשמים" • צפו

מעקב 'בחדרי': דיון מיוחד על שערוריית אפליית בתי הכנסת; אבוטבול זעק בוועדה
אליהו חסיד \ משה אבוטבול צילום: פלאש 90\ דוברות הכנסת

פרסום ראשון: בעקבות הזעקה שהבאנו כאן ב'בחדרי חרדים' על האפלייה בהגבלות שהוטלו על בתי הכנסת, נשיאות הכנסת אישרה בשעה האחרונה לקיים דיון מיוחד בוועדת החוקה, לדון על ההגבלות שהוטלו על בתי הכנסת לעומת המסעדות ואולמי התרבות שזוכים להקלות.

חבר הכנסת אליהו חסיד (יהדות התורה) הגיש הצעה לסדר שתעלה לדיון במליאת הכנסת ביום רביעי, ולאחר מכן לדיון בוועדת החוקה, בו יתבקשו במשרד הבריאות ובממשלה להסביר מדוע בתי הכנסת מוגבלים מעבר להגבלות על מסעדות ואולמי תרבות.

בדברי ההסבר שהגיש חבר הכנסת חסיד נכתב "בעוד המדינה מתירה הפגנות כמעט ללא מגבלות, מקלה בהגבלות לבתי מלון, מוסדות חינוך, אתרי בילוי ועוד, מגדירה 'תו סגול' ו/או קובעת מגבלות המותאמות לגודל השטח למגוון תחומים, הרי שבבתי הכנסת, הממשלה מגבילה את מספר המתפללים באופן קיצוני, בלתי מידתי ומבלי לקחת בחשבון את גודל אולם התפילה".

"יתרה מכך", נכתב עוד, "כדי לתייג את בתי הכנסת כמקום עם אחוזי הדבקה גבוהים, יצר משרד הבריאות הגדרה כוללנית של "מוסד דתי" והכליל בתוכו בתי כנסת, מקוואות, ישיבות וכוללים - בעוד ברור לכל שאין כל קשר בין המקומות השונים, למעט היותם משרתים אנשים דתיים - ובכך העלה את אחוזי ההדבקה ויצר רושם כאילו התחלואה בבתי הכנסת היא מהגבוהים".

בהמשך תוקף חסיד, "במציאות, זה הפוך לגמרי. התחלואה בבתי הכנסת היא מינורית, וגם אופי הפעילות בהם אינה של מפגש חברתי, אין קירוב או חיבור פיזי בין הנוכחים, המתפללים עטויי מסכות ויושבים על מקומות קבועים למשך כל זמן השהות במקום", ההצעה צפויה לקבל את אישור הכנסת ולעבור לוועדת החוקה בראשות חה"כ יעקב אשר לדיון מהיר.

בתוך כך, במהלך דיון ועדת הקורונה המיוחדת שהתכנסה הבוקר (שני) לדון על הפעלת היכלי התרבות, התייחס חבר הכנסת משה אבוטבול לאפלייה בהגבלות שהוטלו על בתי הכנסת לעומת המסעדות, תוך שהוא קורא לקיים דיון בנושא.

"התרבות זה דבר חשוב וצריך לשמור על הענף הזה שלא ישבר", פתח חבר הכנסת אבוטבול, שהוסיף, "אני רוצה לומר בצורה הברורה ביותר שאצלנו, יש אם כן עוד סוג של תרבות ואני מצפה שגם בנושא הזה, שגם ידונו בו וגם יבואו לקראתנו בנושא הזה".

חבר הכנסת אבוטבול אמר כי כוונתו "לבתי הכנסת, זה המתנ״ס שלנו, כל אחד והתרבות שלו, צריכים לכבד את זה", לטענתו "אני לא רואה שום הבדל בין אולם שמגיעים לשם 100 צופים לבין 100 שבאים לשמוע את החזן בבית כנסת".

אבוטבול ציין בדבריו, כי, "יש פה עוול שזועק לשמיים, יש גבאים שלא יודעים להיערך לקראת תשעה באב, אנחנו יודעים שאז מציינים את חורבן בית מקדש והיום אין לנו בתי כנסת, אני סך הכל מצפה שיעשו תו סגול כך שלא יהיה מצב שאנחנו מוציאים הכל החוצה".

"בסיומם של דברים", סיים את דבריו חה״כ אבוטבול ואמר, "לקחו את כל הדברים עם הקשר של אלמנט דתי וחיברו אותם, את המקוואות, והבתי כנסיות ואת הישיבות והגיעו להדבקה לנושא דתי באחוזים גבוהים", אבוטבול טען כי "כי אם מפרקים את נושאי הדת לגורמים אפשר להבין שמבתי הכנסיות כמעט שאין הדבקות".

בתי הכנסת קורונה משה אבוטבול אליהו חסיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד