י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
להקדים רפואה למכה

אייכלר למנכ"ל הבריאות: "להיעזר במתנדבים לחיסוני השפעת"

ח"כ ישראל אייכלר בדיון עם מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי: "להיעזר במתנדבים לחסן מיליוני אזרחים נגד השפעת כדי למנוע הצפת בתי החולים בחורף"

אייכלר למנכ"ל הבריאות: "להיעזר במתנדבים לחיסוני השפעת"
חזי לוי/ישראל אייכלר צילום: פלאש90

במהלך דיון עם מנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור חזי לוי הציגו אנשי משרד הבריאות נתונים מדאיגים לפיהם העומס השגרתי הנופל מדי שנה בעונת החורף על בתי החולים כתוצאה מחולי שפעת עשוי להכביד על מגפת הקורונה.

החשש הוא שחולים עם תסמינים יבואו לבתי החולים בלא שיוכלו לדעת אם הם חולים בשפעת או בקורונה. "גם ככה במהלך החורף בתי החולים מגיעים ליותר ממאה אחוזי תפוסה בגלל השפעת והסיבוכים הנלווים לה, כעת נצטרך להתמודד עם נגיפי הקורונה והשפעת ביחד. מרפאות קו"ח מוגבלות היום בתפוסה ולא יעמדו בכמאה ושישים אלף חיסונים ביום. לכן יש להקים מרכזי חיסון ניידים בכל מקום".

ראשי משרד הבריאות אמרו כי על מנת לצמצם את מספר חולי השפעת ייעשו מאמצים לפריסה רחבה של מתן החיסון ככל האפשר. "החיסונים נגד השפעת יינתנו בכל מקום אפשרי: ממוסדות לימוד ועד בתי אבות ומקומות עבודה".

ח"כ ישראל אייכלר הציע להיעזר במתנדבי הרפואה מהארגונים השונים כדי לחסן מיליוני אזרחים נגד נגיף השפעת לקראת בוא החורף. "יש מספיק ארגוני רפואה התנדבותיים שיוכלו להשתלט על כל הארץ במערך מאורגן ולחסן מיליוני אזרחים עוד לפני החורף. רק כך נוכל להקדים רפואה למכה, ובחסדי שמיים נצליח לצמצם למינימום את מספר חולי השפעת ולמנוע הצפת בתי החולים".

ישראל אייכלר פרופ' חזי לוי קורונה חיסון נגד שפעת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד