י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ארגון הטרור מכחיש

אירוע ביטחוני: חולייה של חיזבאללה ניסתה לחדור לישראל ונורתה

תצפיתניות של צה"ל ירו לעבר חוליית מחבלים של חיזבאללה שחדרה לישראל. חילופי אש בגבול לבנון. בימים האחרונים צה"ל ומערכת הביטחון נמצאים בכוננות גבוהה בגבול הצפוני בעקבות מותו של פעיל חיזבאללה בסוריה בתקיפה שמיוחסת לישראל. התושבים הונחו לחזור לשגרה. ארגון חיבאללה מכחיש מעורבות בפעולה

אירוע ביטחוני: חולייה של חיזבאללה ניסתה לחדור לישראל ונורתה
טנקים של צה"ל צילום: בתאל אוידט, פלאש 90

אירוע בטחוני שהתרחש היום (שני), באזור הר דב שבגבול הצפון, הוביל לחילופי אש בין מחבלים לחיילי צה"ל. תושבים באזור מדווחים על פיצוצים עזים הנשמעים בעקבות תקיפות צה"ל. האירוע מגיע ברקע הכוננות הגבוהה בגבול, לאחר מותו של פעיל הארגון בסוריה המיוחס לישראל. ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גנץ עושים את דרכם לקריה בתל אביב. ההנחיות המגבילות של פיקוד העורף - הוסרו.

על פי המידע שמגיע מצה"ל, תצפיתניות זיהו חולייה של כארבעה מחבלים שמנסה לחדור לשטח ישראל ופתחו לעברה באש. ככל הידוע חלק מהמחבלים נהרגו. עד כה לא ידוע על נפגעים לכוחותינו. על פי הודעת צה"ל, ההיערכות במרחב נמשכת.

מדובר צה"ל נמסר, כי "צה"ל סיכל היום פיגוע של חוליית מחבלים בהר דב. אין נפגעים לכוחותינו. מפרטים ראשוניים של האירוע עולה כי חוליית מחבלים ביצעה חדירה של מספר מטרים בודדים מעבר לקו הכחול לשטחה הריבוני של מדינת ישראל. "התצפיתניות זיהו את החוליה, והמחבלים היו בשליטת תצפית ואש לאורך כל האירוע".

עוד נמסר כי "כוחות צה"ל פתחו באש לעבר המחבלים, בין היתר בירי נק"ל, מקלעים, טנק, ומיסוך המרחב באמצעות מטחי עשן ארטילריים. החוליה נמלטה לשטח לבנון. בשלב זה לא ידוע באופן ודאי מצב המחבלים".

"האירוע מתנהל", הוסיף דובר צה"ל, "ימים מורכבים ומתוחים לפנינו, אנחנו ממשיכים לפעול על מנת להגן על הגזרה". הוחלט על הסרת המגבלות ופתיחת הצירים במרחב לתנועת אזרחים - התושבים יכולים לחזור לשגרה".

בעקבות האירוע הביטחוני בגזרת הר דב, צה"ל הוציא הנחיה לתושבי מרחב הגבול עם לבנון. על פי ההנחיה, התושבים נדרשו לשהות בבתים. חל איסור על כל פעילות במרחב הפתוח, לרבות עבודות חקלאיות, אתרי נופש ותיירות. בשלב זה, הצירים במרחב חסומים, בתום הערכת מצב, פיקוד העורף הסיר את ההגבלות על היישובים וקרא לתושבים לחזור לשגרה מלאה.

שר הביטחון מתעדכן בלשכתו

ראש הממשלה נתניהו קטע את ישיבת סיעת הליכוד ויצא להתייעצויות ביטחונית בעקבות האירועים: "אנחנו באירוע ביטחוני לא פשוט" אמר.

מוקדם יותר אמר ראש הממשלה נתניהו בישיבת סיעת הליכוד כי "אנחנו עוקבים כל הזמן על מה שמתרחש בגבולנו הצפוני. כשאני אומר 'אנחנו', זה אני, שר הביטחון, הרמטכ"ל - כולנו יחד. המדיניות שלנו ברורה. ראשית, אנחנו לא מאפשרים לאיראן להתבסס צבאית בגבולנו עם סוריה. זוהי מדיניות שקבעתי לפני שנים, אנחנו מחזיקים בה בעקביות.

"שנית", הוסיף נתניהו, "לבנון וחיזבאללה יישאו באחריות לכל התקפה שתצא משטח לבנון נגדנו. שלישית, צה"ל ערוך לכל תרחיש. אנחנו פועלים בכל הזירות למען ביטחון ישראל, - קרוב לגבולותינו והרחק מגבולותינו".

גם שר הביטחון בני גנץ התייחס היום למתיחות בצפון ואמר: "איראן וגרורותיה ממשיכות לנסות להקים טבעת חנק איראנית סביב גבולנו הצפוני. צה"ל וכוחות הביטחון ימשיכו לפעול נגד ההתבססות האיראנית, העברת נשק מפר איזון ונגד אלמנטים כמו פרויקט הדיוק. כשר ביטחון: אני מציע לאף אויב לא לנסות אותנו. מי שיעשה זאת יגלה מולו צבא נחוש ודרוך שמוכן להגן על אזרחי ישראל וריבונותה".

"אני שב ומדגיש", הוסיף גנץ, "האחריות היא על מדינת סוריה ומדינת לבנון לכל פעולה שתיעשה בשטחן או משטחן".



צה"ל חיזבאללה הר דב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד