י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
זהירות, שרב כבד

במשרד הבריאות מזהירים: החום לא הורג את הקורונה

חרף השרב הכבד, במשרד הבריאות לא מספקים הקלה בחובת חבישת המסיכות • כיצד עשויות המסיכות לגרום לנזק ולהתייבשות? • זהירות

במשרד הבריאות מזהירים: החום לא הורג את הקורונה
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

החום הגיע סוף סוף, והוא מכה בעוצמה: אם עד כה נהנינו ממזג אוויר נוח יחסית, שאיפשר בעיקר ל'מנייני החצרות' לפעול בתנאים סבירים, הגיע אלינו השרב והוא מכה בעוצמה. לפי התחזית, השרב הכבד שמכה כעת בכל איזורי הארץ ישהה עמנו לפחות עד סוף השבוע.

לפי התחזית, צפויים גם הימים הבאים להיות חמים במיוחד. היום צפוי להיות חם ויבש בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף. ישרור עומס חום כבד עד עומס חום קיצוני. וכך גם מחר ומחרתיים, בימים שלישי ורביעי, מזג האוויר יוסיף להיות חם ויבש בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף. ישרור עומס חום כבד עד עומס חום קיצוני.

מזג האוויר החם ישפיע במיוחד על יום חמישי, יום תשעה באב, והוא מחייב אותנו למלא מאגרים בימים שקודמים לצום ולא לחכות לרגע האחרון. יש לשתות כמה שיותר, ובכך להביא את הגוף למצב של רוויה. עם זאת, למרות החום, במשרד הבריאות לא מספקים הקלות בכל הנוגע לחבישת המסיכות. גם בימים אלו חשוב להקפיד על חבישת מסיכה, והתירוץ 'חם מאד' כמו גם פנים שטופות מזיעה, לא יביאו לביטול הדו"ח במקרה של אי חבישת מסיכה.

פרט לכך, משרד הבריאות ממליץ על נקיטת צעדי הזהירות הבאים, בד בבד עם ההתגוננות כנגד וירוס הקורונה:

1. יש לשהות בסביבה מקוררת, בטמפרטורה של 22-24 מעלות, תוך שימוש במזגן. למי שאין מזגן בביתו, מומלץ לשהות במרחב ציבורי ממוזג, 2-3 שעות ביום, תוך שמירה על כל המלצות הריחוק חברתי.
2. להקפיד על שתיית מים בכמות מספקת כדי למנוע התייבשות.
3. לא להיחשף לחום מעל 25 מעלות. לא לצאת החוצה בשעות החום, לא לבצע מאמץ בחום, לא לשהות במכונית חונה.
4. חשוב להדגיש –חשיפה לשמש אינה מסייעת כנגד וירוס הקורונה! מניעת ההידבקות בנגיף היא על ידי הקפדה על הנחיות משרד הבריאות – שמירת מרחק חברתי של 2 מטר, עטיית מסיכה על הפה ועל האף ושטיפת ידיים.
5. במיוחד במזג אוויר חם, חשוב לדאוג לבריאותם של בני משפחה חברים ושכנים מבוגרים, השוהים בבית לבדם, להתעניין בשלומם ולסייע להם תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות.

ועוד עדכון שחשוב לדעת בנוגע למסיכות: בשל חבישת המסיכות, השרב אינו מכה בשפתיים ואינו מייבש אותם. ההגנה הזו לשפתיים מונעת את האינדיקציה של 'יובש בשפתיים' המלמדת על כך שהגוף זקוק למים. כך שגם אם השפתיים לחות ואינן יבשות, יש לדעת שחובה להקפיד על שתיה מרובה וכך להימנע מהגעה למצב של סכנה חלילה.

 

שרב קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד